overstappen

• Hans

nu heb ik gehoord dat je ieder jaar op 1 jan. kunt overstappen naar een andere verzekeraar, is dat waar, en geld dat tevens ook voor de aanvullende verzekering?

Dit i.v.m. Psoriasis, de Psoriasis vereneging heeft nog niet de juiste verzekeraar kunnen vinden waar ze collectief een contract mee kunnen afsluiten.

Of is iemand bekend met een verzekeraar die Psoriasis uitgebrijt in zijn pakket heeft, ik zie van de bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank………….Hans

• theo

Een kennis van mij die die huidziekte ook heeft is bij de Friesland verzekert ,naar ik meen aanvullend en kreeg zelfs een reis naar de dode zee in Israel Maar het schijnt dat er zoveel verschillen bij deze patienten bestaan dat het wel erg moeilijk zal zijn om dan via jullie vereniging ook nog korting te krijgen .Er wordt meen ik 1500€ vergoed bij dit soort reizen .Kijk maar eens bij deze maatschappij.

• wim

Dat klopt, ieder jaar kun je per 1 januari overstappen van zorgverzekeraar.

Echter: nu geldt bij veel verzekeraars nog een non-selecte aanname voor de aanvullende verzekering. Dat is na 1 maart a.s. bij veel verzekeraars van de baan. Men is wel verplicht je voor de basisverzekering aan te nemen.

• Betsy

Bij Avero Achmea wordt in de Excellent verzekering de psoriasiskuur 100% vergoedt. Bij Trias worden psoriasisbehandelingen 100% vergoedt tot een maximum van 1350,00 euro per jaar.

• Helena

Misschien heb je hier wat aan?

Ik heb geen verstand van collectieve contracten, maar ik weet wel dat bij

assurantiekantoor Veltman iedereen collectiviteitskorting ( 6 en 7,5%) krijgt.

Dus of je nou alleen komt of met meerdere mensen dat maakt niet uit.

Dit geldt echter alleen voor Avero Achmea met Excellentdekking.

Omdat je psoriasis hebt, zou dit voor jou wel eens interessant kunnen zijn.

• Hans

Iedereen bedankt voor de informatie, zit Veldman in Gouda Helena?

• Jos

nee, in Kampen, geloof ik: www.veltman.nl

• Helena

Klopt!

• Frank

Ik heb op dit forum een overzicht van Avero-collectieven met kortingen gepost, zie http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1821&i=2133&t=2133

De VVZ (zorgpolis2006.nl) heeft een kortingscollectief voor Trias.

• PeepPeep

Trias heeft hem in zijn basispakket, 100% tot € 1350, Psoriasisbehandeling te Ede of Rhoon of Rotterdam of een centrum dat verbonden is aan een ziekenhuis in Nederland. Niet slecht toch?

Ik heb het even gechecked (heb een offerte liggen) en klopt, voor zowel natura als restitutie. Dus als je niets uit een aanvullend pakket nodig hebt dan is dit een prima oplossing toch?

Maar zijn wel meer die het standaard vergoeden. Kijk eens via http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2005-48,SUNA:en&q=psoriasis+dekking+aanvullend&meta=cr%3DcountryNL zo ben ik er ook op gekomen.

Hans