Inkomensoverzicht !!!!

• Fee

Ik weet niet of dit bericht hier wel ECHT thuis hoort, maar probeer het toch !!!

Aangezien ik 'n kleine uitkering van het UWV krijg, hierbij het Inkomensoverzicht van Januari.

Bruto januari 2006

Wao uitkering ? 414,05

vergoeding bijdrage ZVW ? 26,91+

———————————

Bruto ? 440,96

Van Bruto naar Netto

Loonheffing ? 149,00 -

Bijdrage ZVW ? 26,91 -

———————————-

Netto ? 265,05

U ontvangt op U rekening ? 265,05

Nu mijn vraag eerst tellen ze het erbij en dan weer eraf, ik schiet hier toch niets mee op, is dit WEL GOED BEREKEND, als ze dit zo bij iedereen doen, zie ik de bui al hangen, terwijl ik wel 'n ziekenfonds premie heb van totaal ? 118,-. We krijgen wel zorgtoeslag totaal ? 24,-

Voor mij ziekenfondspremie ? 118,-

Voor mijn man ?109,-

Gr. Fee

• sjococo

Bijdrage ZVW is belastbaar inkomen en daar betaalt U dus loonheffing over. Niets nieuws hoor, dat was in het oude stelsel ook het geval met Ziekenfondspremie.

tanti saluti,

coen

• theo

Ja inderdaad dit loonbriefje is prima Bruto wil zeggen dat uw lasten die door uw werkgeverer nog af moeten .

Als u alle loonbriefjes van Jan. binnen heeft,kunt u gaan vergelijken met de loonbriefjes van december.Ook daar werd dit ingehouden.De verschillen komen dan ook aan het licht, en dat is voor bijna iedereen een vooruitgang.Als u nu ziet dat uw ingehouden zvw 6.6 %zijn Ziet u ook dat dat in Dec. veel hoger lag .Groet Theo

• Fee

Bedankt, voor jullie reactie Fee.

• lauren

Bij mij zit er een verschil in. De Bijtelling (50 euro) is hoger dan de aftrekpost (67 euro) ??????????? Waar zou dat in kunnen zitten?

Wel is er een kleine nabetaling van vorig jaar deze maand verwerkt maar dat is maar 35 euro .

Iemand enig idee waar dat verschil vandaan zou kunnen komen?

Ga morgen ook wel bellen en laat het antwoord dan wel weten.