Welk ziekenhuis??

• Tommy

Kan iemand mij vertellen of er een site is waar ik kan zien welke verzekering wel of geen akkoord heeft met welk ziekenhuis. Kwam er nu toevallig achter dat mijn huidige verzekeraar maar een beperkt akkoord heeft met het, voor mij, dichstbijzijnde ziekenhuis. Heb wel gezocht of ik hier iets meer over kon vinden maar helaas. Iemand tips???

Alvast bedankt!

P.s. ik vind het vreselijk, dat hele nieuwe stelsel

• Simon Kabelfoon

Op http://www.zorgkiezer.nl/main.php?regio_id=-1&action=polis_overzicht kunt u per verzekeraar (vrij) snel zien welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn.

Misschien dat dat u wat op weg helpt?

• Maisy

Misschien kun je kiezen voor een restitutiepolis, zodat je zelf kunt bepalen waar je naar toe gaat?

• Simon Kabelfoon

Tja, als pleitbezorger voor de restitutiepolis had ik die natuurlijk als eerste moeten noemen.

Scherp Maisy!!

• lauren

Als ik bij mijn huidige ziekenfonds Azivo kijk staat de normale ziekenhuizen zoals de Reinier de Graafgroep en Leyenburg in Den Haag er niet bij, lijkt me vreemd voor een Haags ziekenfonds.

Ga nog even verder spitten.

• PeepPeep

Bij mijn eerste selectie van zorgverzekeraars heb ik me laten leiden door de beoordelingen van de betreffende zorgverzekeraars (door klanten) op de diverse sites. Viel me op dat Azivo toch overal wel als één van de slechtsten tevoorschijn kwam o.a. met snelheid uitbetalen rekeningen maar ook service en bereikbaarheid o.a.

Dat kan ook één van de punten zijn die een rol kunnen spelen bij de keuze van zorgverzekeraar.

Hans

• anne

Kijk even op de site van je verzekeraar. Diverse verzekeraars bieden deze info gewoon op hun site. Het kan enorm per regio en verzekeraars schelen, maar mij is in Noord-Holland opgevallen dat vooral de grote verzekeraars problematisch zijn en nog niet met iedereen contracten hebben afgesloten, waar de kleineren minder vaak problemen geven. Overigens zal het bij de meesten opstartproblemen zijn, de druk opvoeren etc. Maar je zult er maar net in die eerste maand tegen aan lopen…..

De restitutie klinkt leuk, maar pas op voor addertjes onder het gras. Diverse verzekeraars bieden polissen onder de noemer “restitutie”, maar als je dan de kleine lettertjes leest blijkt het een combinatie tussen restitutie en gewoon. In de praktijk komt het er dan op neer dat je “vrije keuze” hebt, maar bij ziekenhuizen die niet bij de verzekeraar onder contract staan een eigen bijdrage van 10, 20 of meer % betaalt. Zo ook mijn verzekeraar, Univé. Ik heb daarom bewust géén restitutiepolis afgesloten, het klinkt leuk zo'n 90% vergoeding maar in de praktijk is die 10% niet op te hoesten als je veelgebruiker bent als chronisch zieke.

• Tommy

Bedankt voor alle reacties.

Heb ondertussen het e.e.a. gevonden en bekeken en ik denk dat ik nu mijn keuze wel kan maken.

Groetjes,

Tommy