hoe vaak mag je overstappen

• Katty

Beste Hans,

ik heb ook met aanvullend aangevraagd maar even dit terzijde mijn vraag was hoevaak mag je overstappen voor de definitieve datum, nu heb ik dat wel al gevonden dat is 1 keer.

Toch vind ik VGZ heel misleidend hier mee en vind ook niet dat ze je 3 jaar aan een aanvullende verzekering mogen houden met of zonder de otie wel over te stappen bij premie verhoging

En tevens als je het hoogste pakket wilt de LUXE tandarts moet je je foto's van de tandarts (in kleine letters)en een vragenformulier toesturen en dan wordt beoordeeld of je die aanvullende verzekering mag van VGZ ook iets heel raars vind ik zelf, ik betaal er tenslotte voor en nog eens 3 jaar aan vast, ook dit is een punt waarom ik niet verder verzekerd wil zijn bij VGZ.

Maar in ieder geval bedankt voor je bericht.

• Katty

Hoi Maria,

Ik zelf denk dat de zieknfondsverzekerde duurder uit zijn, iemand die particulier was kreeg tenslotte daar ook het loon voor om het te betalen, (maar ik kan het mis hebben hoor) Mijn loon gaat zover ik weet niet echt denderend omhoog en dan nog moet er wer een gedeelte af voor zorgverzekering?

Ik betaalde eerst bij Z&Z € 54,- AV Top en de andere +/-helft de werkgever via het loon. Nu moet ik bij Z&Z 112,- gaan betalen dan mag ik zeker wl een gouden kroon kriigen voor dat geld per maand.

Dus geen idee ik denk dat niemand hier nu echt een antwoord op heeft?

• PeepPeep

Ik weet niet hoe jij je hebt aangemeld en of dit al werkelijk gebeurd is, maar als jij een contract onderteken dan lijkt mij dat een overeenkomst waar je eenzijdig niet meer onderuit kan en waarbij je hebt verklaard dat je de voorwaarden hebt gezien, doorgenomen en ermee accoord gaat.

Wellicht zijn er (zoals Simon al aangaf) mogelijkheden om binnen een bepaalde termijn alsnog van de overeenkomst af te komen (bedenktijd), maar ik vrees niet dat het zo is dat je tot 1 maart van iedere overeenkomst af mag die je bij een andere verzekeraar hebt afgesloten.

Dus probeer uit de kleine letters op de overeenkomst en de voorwaarden van VGZ te achterhalen of hierin mogelijkheden bestaan. Anders contact opnemen met VGZ en (wellicht met een leugentje om eigen bestwil) proberen van de overeenkomst af te komen.

Hans

• PeepPeep

Katty schreef:

> En tevens als je het hoogste pakket wilt de LUXE tandarts

> moet je je foto's van de tandarts (in kleine letters)en een

> vragenformulier toesturen en dan wordt beoordeeld of je die

> aanvullende verzekering mag van VGZ

Dat is bij meerdere verzekeraars zo. En op zich logisch, hiermee voorkomen ze dat personen die b.v. nooit een tandarts hebben gezien of nooit de moeite hebben genomen om een tandartsverzekering te nemen en nu met een probleemgebit zitten, op kosten van anderen een complete revisie van het gebit in de schoot krijgen geworpen.

En dat vind ik eerlijk gezegd niet meer dan terecht.

Maar ook zijn er verzekeraars die iedereen accepteren, zonder enige vraag of terughoudendheid.

Bij het TRIAS is ook zo'n constructie bijvoorbeeld, alleen geldt dan voor de meest uitgebreide verzekering bij gebleken problemen een wachttijd van 9 maanden, waarbij wel gedurende die 9 maanden volgens het meest eenvoudige pakket vergoed wordt. Dat vind ik een mooie tussenoplossing.

Hans

• Katty

Gelukkig kreeg ik vandaag te horen dat het geannuleerd wordt, wer een “zorg” minder nu op zoek naar echt een goede niet zo'n moeilijke verzekeraar,

mocht er iemand een goed tip hebben hoor ik dat graag ik zit nu nog bij Zorg en Zekerheid of daar maar blijven na al die actie's ?

bedankt allemaal voor de reactie's

• Maisy

Avéro Achmea basisverzekering met aanvulling Excellent, als je graag uitgebreid verzekerd wil zijn. Hoorde vandaag van een patient die al bij Avéro was, dat ze ook heel tevreden was over de service. De Friesland is wat goedkoper en iets minder uitgebreid. Aardige medewerkers, de tandarts verzekering kun je ook los afsluiten, uitgebreid en niet duur!

Succes!