Hallo.
Is het mogelijk om de door uwv ten onrechte ingehouden ziekenfondspremie over 2005 ergens terug te vorderen. We waren nl particulier verzekerd. Volgens UWV kunnen ze dit niet meer corrigeren omdat het boekjaar is afgelopen!
Dorien.
weet niet of dat zo werkt.
Wanneer op mijn strook iets ten onrechte wordt ingehouden, dan zal de inhouder dit met mij corrigeren en me niet naar willekeurig wie dan ook verwijzen.
Lijkt me dan ook, dat UWV dit dient te corrigeren en anders concreet aan te geven waar dit dan teruggehaald dient te worden.
We waren terecht particulier verzekerd dus die premie kunnen we niet terugvorderen.
Zelf vind ik ook dat UWV dit dient te corrigeren, temeer daar ze al toegegeven hebben dat het hun fout is.
Verdwijnt de premies die ingehouden worden op de uitkering niet in een grote pot? En wie beheert deze dan?
Dorien.
Ik had hierover gebeld met het college van zorgverzekeraars en het bleek grote onzin wat uwv vertelde. Dat heb ik ze aan het verstand kunnen peuteren en nu wordt er toch gecorrigeerd. Ik moest het wel wat hogerop zoeken dan de gewone medewerkers en het woord “advocaat” laten vallen voor ze tot actie overgingen. Best wel erg weer.
Dorien.
UWV heeft dat meer gedaan. Ik doe de administratie etc voor mijn ietwat aan lager wal geraakte buurman. Hij leverde mij de uitkeringsspecificaties aan van de achterstallige WW-uitkering die het UWV nu eindelijk betaald heeft.. en het UWV heeft over november en december 2005 gewoon de 6,5% inhouding ZW geheven die alleen over de uitkering in 2006 geheven zou moeten worden.
Ik zou iedereen met een uitkering van het UWV of die iemand kent met een uitkering aanraden hier even op te wijzen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?