collectieve zorgverzekering tip

• Anna

je kunt een collectieve zorgverzekering afsluiten via een notaris kantoor in oldenzaal Het verbond van zorgverzekerden vvz deze notaris bedingt 1 Euro per afgesloten polis van de zorgverzekering voor een goed doel

en nog iets onlangs stelde ik op dit forum de vraag of de griepspuit op voorschrift van de huisarts altijd in de basis verzekering zit het antwoord was nee in de aanvullende dit klopt niet zie internet site van het college van zorgverzekeringen cvz

groetjesAnna

• maria

Preventieve vaccinaties, dus ook de griepvaccinatie, vallen niet onder de basisverzekering.

Griepvaccinatie kan in bijzondere gevallen door de AWBZ worden vergoed.Ook aanvullende verzekeringen kunnen griepvaccinatie vergoeden.

Maria

• Anna

hoi Maria

even iets rechtzetten de griepprik wordt volgens mij gefinancierd vanuit de AWBZ

dit is te lezen op de site van cvz hierstaat dat de griepprik gratis op voorschrift huisarts hier begrijp ik uit dat het niet uitmaakt welke verzekering je hebt maar aangezien de basisverzekering verplicht is hoef je geen aanvullende af te sluiten

• wim

Dat klopt Anna, maar geldt alleen voor de griepprik op medische indicatie. Bij geen medische indicatie wordt de griepprik niet uit de basisverzekering vergoed.

• maria

Uit de AWBZ wordt de griepvaccinatie vergoed voor alle mensen boven de 65 jaar en voor mensen die behoren tot een groep met een verhoogd risico bv astmapatienten.De huisarts bepaalt of iemand tot die risicogroep behoort.

De griepvaccinatie wordt niet uit de basisverzekering betaald.Het kan dus zijn dat er een medische indicatie is, maar de patient niet behoort tot een risicogroep.In dat geval zal hij/zij of de vaccinatie zelf moeten betalen of de vaccinatie moet gedekt zijn door een aanvullende verzekering. Ik zou overigens niemand aanraden om een aanvullende verzekering te nemen alleen voor de griepvaccinatie!

Maria

• PeepPeep

Mijn ouders hebben (even terzijde dit) de laatste 2 jaren preventief een griepprik gehaald……… beiden zijn ze in beide jaren een week tot anderhalve week door een zware griep geveld……..

En voorheen (toen ze dus niet met de hype meededen) nooit ergens last van gehad (of een simpel griepje).

Met recht een griepprik dus…….

• Anna

maria bedankt

ga hierover bellen met mijn verzekering hebben me vekeerd voorgelicht werd me verteld dat prik bij hen in de basis zit op voorschrift arts