de kleine lettertjes

• Simon Kabelfoon

T.a.v. Avero is er dus inderdaad sprake van echte non-selecte-acceptatie, dus daar kun je kiezen wat je wil (behalve dan die extra-uitgebreide tandartsdekking en/of annvullende dekking klasseverpleging).

Aanvraag ONVZ heb ik niet zo op het netvlies, maar voor dekkingen onder de dekking Topfit geldt daar ook non-selecte acceptatie.

• wim

Geachte …

Dank voor uw mail. M.b.t. uw vragen inzake de non-select acceptatie kunnen wij u het volgende meedelen. Uw aanhaling van de bijzondere voorwaarden m.b.t. bestaande ziekten is juist. Zij het echter dat deze voorwaarde tot 1 mei niet aan de orde is. Tot 1 mei is er zoals vermeld in onze pluspunten een non-select acceptatiebeleid bij avero achmea, ook voor de excellentdekking. Bij de aanvraag worden ook geen gezondheidsvragen gesteld. Indien u ook een tandartsdekking wenst van Avero achmea zal alleen voor de T-extra een keuringsrapport worden gevraagd van uw tandarts. Artikel 4 in de voorwaarden excellent aanvullend zal vanaf 1 mei voor nieuwe verzekerden (mensen die aanmelden vanaf 1mei) weer van kracht worden en dan worden er ook weer gezondheidsvragen gesteld. Hoe uw gezondheid op dit moment ook is, u wordt tot 1 mei volledig geaccepteerd voor de excellentdekking.

M.b.t. uw vraag waarom wij niet genoemd worden op de site van Avero kunnen wij u mededelen dat Avero alleen adviseurs vermeld die daar expliciet om vragen. Ons verzoek ligt al geruime tijd bij Avero maar gezien de drukte staan wij helaas nog niet vermeld. Binnenkort zult u ons daar zeker kunnen vinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u meer vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

• Maisy

Ik heb het formulier hier wel en er staat echt op dat je alle gezondheidsvragen moet invullen ‘indien u een ONVZ Vrije Keuze Topfit Pakket aanvraagt. Indien u geen ONVZ Vrije Keuze Basisverzekering aanvraagt, dient u ook alle vragen te beantwoorden. de verzekeringsman melde wel, dat hij zlef in een collectief zat en nu wel zonder deze vragen werd geaccepteerd en was overgestapt naar Topfit. Dit gold echter niet voor ’de gewone man/vrouw'.

• PeepPeep

Denk dat het ONVZ formulier een standaard algemeen gebruikt formulier is, in tegenstelling tot anderen die een aangepast formulier hebben gemaakt.

Kan ik me wat bij voorstellen, het geeft nogal wat gedoe als aanvragen na 1 mei op een formulier zonder gezondheidsvragen binnen binnenkomen. Waar de andere maatschappijen nu dus wel kans op lopen.

Hans

• Maisy

Nee, dat is niet zo. In de folder staat ook dat acceptatie door ONVZ voor alle aanvullende verzekeringen tot 1mei in aanvulling op de ONVZ basisverzekering zonder medische selectie geschiedt. Acceptatie door ONVZ voor de ONVZ vrije keuze topfit en ONVZ tandfit kan slechts geschieden na een gunstige beoordeling van de gezondheidstoesand van de te verzekeren personen, aldus de folder. Dus voor de Topfit verzekering geldt wel degelijk dat je geaccepteerd moet worden. Alleen vraag ik me wel af wat de criteria dan zijn, en hoe ‘gammel’ je nog mag zijn om ervooor in aanmerking te komen;-)

• PeepPeep

Bij ONVZ durven ze wel…… ze zijn naar verhouding duur, ze vergoeden erg ruim en stellen nog hoge eisen ook!

Maar okee, de enige methode om erachter te komen is: aanmelden, vragen beantwoorden en kijken of je wel/niet geaccepteerd wordt. Bij afwijzing zullen ze de afwijzing toch echt moeten beargumenteren lijkt mij.

En na afwijzing bestaan er nog genoeg bijna even goede alternatieven, zoals de inmiddels alom beruchte Avero Achmea polis van Veltman :-)

Hans

• Van Duin Assurantiën

…Ik kan je in ieder geval vertellen dat die voorwaarden tot aan 1 mei a.s. niet van toepassing zijn. Dit hebben wij reeds besproken met onze account manager van Zorg van Avero Achmea. Hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt gekregen