Dhr Veltman noemt op zijn site non-selecte acceptatie (zonder gezondheidsvragen).
Ik citeer: “Van de basisverzekering is wettelijk vastgelegd dat deze non-select geaccepteerd moet worden. Echter ook in deze excellentdekking wordt u tot 1 mei 2006 non-select geaccepteerd. Een uniek aanbod voor zo'n goede dekking”
http://www.veltman.nl/documents/Pluspuntenvanuwaanbod.pdf
Echter:
In de Voorwaarden Excellent aanvullend staat het volgende:
Ik citeer:
"Art.4 Bijzondere uitsluitingen
Geen aanspraak op vergoeding bestaat:
1 voor kosten van een behandeling die verband houdt met een ziekte of afwijking die al vóór of bij het totstandkomen van de aanvullende verzekering bestond, terwijl de verzekeringnemer of de verzekerde daarvan op dat tijdstip kennis droeg of klachten ondervond. Het hiervoor bepaalde is ook van toepassing bij een uitbreiding van de aanvullende verzekering of verhoging van de verzekerde klasse op verzoek van de verzekerde. Het bovenstaande is niet van toepassing indien Avéro Achmea van die ziekte, afwijking of klachten bij de totstandkoming van de verzekeringsovereenkomst door het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier op de hoogte is gebracht of bij totstandkoming van de aanvullende verzekering door de verzekerde schrijftelijk, per aangetekende brief of brief met bericht van ontvangst, daarvan in kennis is gesteld en bij het aanvaarden van de aanvullende verzekering geen bijzondere voorwaarden heeft bedongen.
2 Indien en voor zover door de verzekeringnemer of de verzekerde aanspraak op vergoeding van de verzekerde kosten of op verstrekking van verpleging, onderzoek of behandeling kan worden gemaakt krachtens:
a een wettelijk geregeld verzekering;
b een regeling van overheidswege;
c eniglerlei subsidieregeling;
d een andere overeenkomst.
3 Voor kosten van psycho-analyse"
http://www.veltman.nl/documents/AanvullendeverzekeringExcellent.pdf
Mijn vraag:
Accepteert Avéro Achmea nu wel of niet non-select? Met andere woorden: ben ik verplicht Avéro Achmea bij aanmelding in te lichten over mijn ziektes? En kan Avéro Achmea mij om deze ziektes weigeren aan te nemen of behandeling hiervoor weigeren voor de Excellent dekking?