Delta Lloyd aanbieding

• maria

http://www.mijn ziektekostenpremie.nl/ biedt een reductie op de premie voor de basisverzekering van Delta Lloyd aan…? 998,52

Delta Lloyd hoort bij de eerste drie verzekeringen waarin ik ben geïnteresseerd..Een van de pro's is het feit dat ze in de aanvullende verzekeringen ook taxikosten vergoeden..Ik kon dit tot nu toe behalve bij OHRA nergens vinden. Voor mij is dit in een gebied waar (vrijwel) geen openbaar vervoer is nl. nogal belangrijk.

1. Wie kan me inlichtingen geven over dit collectief “mijn ziektekosten” ? ,Wat voor valkuilen zijn er ten opzichte van een rechtstreekse polis bij de verzekering en

2. Wie heeft opmerkingen over Delta Lloyd? Ervaringen met de particuliere ziektekostenverzekering in mijn kennissenkring zijn heel goed.

Maria

• maria

Pardon, de prijs is € 959,92

maria

• Simon Kabelfoon

Is een zogenaamd open collectief, dezelfde als www.informatieziektekosten.nl maar dan de gepersonificeerde site van deelnemer OBP.

Uiteraard heb ik daar goede ervaringen mee (ben zelf 1 van de deelnemers aan dat open collectief).

Bij een tevredenheidsonderzoek in 2005 scoorde Delta Lloyd overigens maar gemiddeld.

• PeepPeep

Dat is zeker een goed aanbod, scheelt ruim 10 Euro per maand alleen voor de basisverzekering!

1. Enige valkuil die ik kan verzinnen, is dat de eventuele premiebetaling via een tussenpersoon gaat. Ik heb nergens kunnen vinden of premiebetaling via de tussenpersoon gaat of rechtstreeks. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen (zie disclaimer) dat het bedrijf een VOF is, meer is niet bekend.

Het is denkbeeldig dat een tussenpersoon met kwade bedoelingen de premies niet afdraagt en met de noorderzon vertrekt. Stel dat er 1000 klanten zijn (op zich niet veel toch?) die 100 Euro premie overmaken…… toch leuk zakcentje voor op de Bahama's.

Maar ik ga er maar vanuit dat deze club volledig ter goeder trouw is.

2. Geen oordeel over te geven, alleen dat het alleen dat het een gerenomeerde naam op verzekeringsgebied is die ook een naam hoog te houden is. Een grote organisatie met landelijke bekendheid en een solide verzekeraar.

Hans

• Simon Kabelfoon

Ad. 1.

Premies worden via FAMED rechtstreeks aan Delta Lloyd afgedragen.

Er komt dus geen van de deelnemende tussenpersonen aan te pas qua incasso.

FAMED is nodig, omdat deze club 11,8% korting geeft op de basisverzekering (12% op de aanvullende). Dat is opgebouwd uit de maximale korting van 10% op de basisverzekering (wettelijk hierop gemaximeerd) en de tussenpersonen leveren hun provisie van 2% op de basisverzekering (2% van 90% is 1,8% en zo kom je aan 11,8%) in bij deze aanbieding.

Omdat Delta Lloyd geen netto-premies (dus exclusief commissie) kan administreren is deze tussenstap van FAMED gebruikt.

FAMED is overigens een gerenommeerde incasso-instelling, die voor vele (tand-)artsen en instellingen de incasso verzorgt. Zie www.famed.nl

• PeepPeep

Yep ik zie al jaren de rekeningen van mijn tandarts via Famed voorbij komen :-)

Dan vraag ik me af waar de verdiensten voor die club zitten?

Hans

• Simon Kabelfoon

aanvullende verzekeringen.

Kies je een kale basis, dan wordt er dus niets verdiend.

• PeepPeep

Okee, duidelijk. Trusten!

• maria

Betekent dit dan dat ik alles alleen via een tussenpersoon moet/kan regelen?

Bv. als ik twijfel over de juistheid van een beslissing van de verzekering om iets niet te betalen? Of als ik wil weten of een bepaalde behandeling wel of niet wordt betaald? En hoe zit dat dan met de snelheid van restitutie van voorgeschoten bedragen?

Maria

• Simon Kabelfoon

In principe gaat alles rechtstreeks met Delta Lloyd (premiebetaling, declaraties (met een afhandelingsgarantie van 5 werkdagen!)).

In geval van twijfel/discussie kan de tussenpersoon waarvoor u kiest u evenwel terzijde staan met zijn kennis van zaken en contacten met de verzekeraar.