Ik heb op de website van IAK rondgekeken, meeste plekken (b.v. premieberekening en voorwaarden) kom ik niet omdat ik niet kan inloggen.
Wat ik vond is:
Gecontracteerde zorgverleners
Omdat de gesprekken tussen verzekeraars en zorgverleners over de overeenkomsten in 2006 momenteel nog lopen, kunnen wij hier helaas nog niets over vermelden op onze website.
Zodra de overeenkomsten bekend zijn, worden deze hier gepubliceerd.
Maar na verder lezen ontdekte ik dat IAK zelf geen zorgverzekeraar is, maar:
IAK Verzekeringen is een eigentijds, onafhankelijk assurantie-intermediair / volmachtbedrijf in Eindhoven.
Als gevolmachtigde van een aantal grote verzekeraars verzorgen wij het gehele traject van offerte tot schade-afhandeling.
Dus ze hebben een contract afgesloten met een grote “echte” zorgverzekeraar, maar doordat ze tussenpersoon zijn en de afhandeling van b.v. declaraties via hen verloopt voor veel klanten kunnen ze een stuk goedkoper tegen dezelfde voorwaarden als de “echte” zorgverzekeraar werken.
Welke zorgverzekeraar dit is, is dus niet te zeggen. Wel is het voordeel hiervan dat iedere grote zichzelf respecterende zorgverzekeraar toch wel landelijk met zoveel mogelijk zorgaanbieders een contract heeft afgesloten.
Wellicht kan je eens met IAK (www.iak.nl) contact opnemen en vragen of jouw huisarts, tandarts en plaatselijk ziekenhuis een contract hebben?
Succes.
Hans