IAK Zorgverzekering

• Geurt

Wie kent de zorgverkering IAK, ik heb er nog nooit van gehoord maar kreeg die aanbieding vandaag via mijn werkgever, de verzekering die mij wordt aangeboden ziet er erg goed uit, wie kan mij meer vertellen, postief of negatief, ik wil het graag weten.

• M van Dam

Een familielid is al jaren verzekerd bij IAK, met alles dus. Ook hij is zeer tevreden. Hij was eerst particulier verzekerd, IAK regelt ook hele snelle betalingen. Kortom aan te raden.

Ook hij is collectief verzekerd via zijn werkgever, en zijn partner is bij haar huidige verzekering weggegaan en nu ook verzekerd bij het IAK. Het pakket wat ze daar aanbieden is ook heel goed.

• PeepPeep

Google: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=SUNA,SUNA:2005-48,SUNA:en&q=IAK+zorg&meta=cr%3DcountryNL en even snel snuffelen levert o.a. op dat het een collectieve van Philips is, en IAK zit in Eindhoven en ik begrijp dat alles wat in Eindhoven zit in feite Philipsgerelateerd is……..

Qua klanttevredenheid enz. (via independer gevonden) scoort het erg goed: http://www.independer.nl/thema/contact/pdf/ICM%20Zorgverzekeringen%20november%202005.pdf

Ze zitten dus alleen in het verzekeren van collectieven.

Niet verkeerd hoor. Premies en voorwaarden kan ik niet zien maar ziet er wel goed uit.

Hans

• M van Dam

Klopt Hans.

• Geurt

Ik kan nergens vinden met welke zorginstellingen zij een contract hebben, weten jullie hoe ik daar achter kan komen, ik ben nu nog bij menzis verzekerd en die hebben met veel instellingen een contract. Ik heb een paar verzekeringen vergeleken waar ik collectief kan verzekeringen maar die bij IAK is tot nu toe voor mij de beste.

Geurt

• M van Dam

De IAK heeft toch een restitutie verzekering?

• Geurt

Ze hebben beide verzekeringen natura en restitutie.

• M van Dam

Als je voor restitutie kiest, dan kan je zelf bepalen naar welke zorgverlener je gaat!

Heb je niets met contracten te maken. das weer een voordeel.

• PeepPeep

Ik heb op de website van IAK rondgekeken, meeste plekken (b.v. premieberekening en voorwaarden) kom ik niet omdat ik niet kan inloggen.

Wat ik vond is:

Gecontracteerde zorgverleners

Omdat de gesprekken tussen verzekeraars en zorgverleners over de overeenkomsten in 2006 momenteel nog lopen, kunnen wij hier helaas nog niets over vermelden op onze website.

Zodra de overeenkomsten bekend zijn, worden deze hier gepubliceerd.

Maar na verder lezen ontdekte ik dat IAK zelf geen zorgverzekeraar is, maar:

IAK Verzekeringen is een eigentijds, onafhankelijk assurantie-intermediair / volmachtbedrijf in Eindhoven.

Als gevolmachtigde van een aantal grote verzekeraars verzorgen wij het gehele traject van offerte tot schade-afhandeling.

Dus ze hebben een contract afgesloten met een grote “echte” zorgverzekeraar, maar doordat ze tussenpersoon zijn en de afhandeling van b.v. declaraties via hen verloopt voor veel klanten kunnen ze een stuk goedkoper tegen dezelfde voorwaarden als de “echte” zorgverzekeraar werken.

Welke zorgverzekeraar dit is, is dus niet te zeggen. Wel is het voordeel hiervan dat iedere grote zichzelf respecterende zorgverzekeraar toch wel landelijk met zoveel mogelijk zorgaanbieders een contract heeft afgesloten.

Wellicht kan je eens met IAK (www.iak.nl) contact opnemen en vragen of jouw huisarts, tandarts en plaatselijk ziekenhuis een contract hebben?

Succes.

Hans

• gerda

Ik was ook via mijn werkgever, niet philips overigens, bij het iak verzekerd, maar ik ga dit jaar zeker overstappen, ik ben zeer ontevreden over de dekking. Zo had ik een aanvullende verzekering voor alternatieve geneeskunde, maar de gekste dingen vergoeden ze wel, een bijna reguliere zaken als haptonomie vergoeden ze niet, daar kunnen kennelijk teveel mensen gebruik van maken. Ook was ik verzekerd voor aanvullende kraamzorg, maar deze kon niet geleverd worden wegens tekorten bij de thuiszorg. jammer, niets aan te doen. Andere verzekeringen hebben de verzekerden een vergoeding gegeven, IAK niet hoor, ook niet bij navraag. ik moest echter wel iets anders regelen. Als je dan zo uitgereid aanvullend verzekerd ben, voel je je uiteindelijk gewoon in de boot genomen.

kortom, ik vind het echt een shitverzerkering, en raad hem sterk af.