VGZ

• Nicole

Heeft iemand ervaring bij VGZ? Het lijkt zo goedkoop in vergelijking met anderen. Ik zou dan voor de Uitgebreide Aanvullende verzekering kiezen en Basis tand (80% en 350 euro per jaar) en dat is maar 109 euro, in vergelijking tot Avero Achmea die dan zo rond de 118 euro kost. Ik vraag me af of de kwaliteit dan hetzelfde is, bij VGZ bedoel ik dan.

• rob

Wij zitten al jaren bij het vgz en zijn er best tevreden over.

We hebben dan ook niet gedacht over overstappen, ik heb me wel geinformeerd via internet maar we kwamen er eigenlijk op uit dat we gezien de prijs/qualiteit verhouding prima zaten en voor ons was een collectieve verzekering ook niet mogelijk.

We hebben wel de plus integraal uitbreiding en luxe tandheelkunde aangezien we met een aantal brillen/lenzendragers zijn en ook qua gebit nogal wat kosten hebben.

Verder hebben we ook nog steunzolen nodig dus…

Ik zou niet zonder een goed aanvullende verzekering meer kunnen.

Marlies

• PeepPeep

Ik denk dat je even bij eerdere prikjes moet kijken, VGZ is al vaker aan bod geweest.

Maar wat ik gister uitgezocht heb betreffende VGZ (dit omdat mijn vrouw zowel bij VGZ als bij Trias collectief terecht kan) is:

Bij VGZ is het zo dat je bij een aanvullende verzekering tekent voor 3 jaar! Zie http://www.vgz.nl/bbcm/files/voorwaardenaanvullende.pdf pagina 16, punt 6.1. Er is alleen in tussentijd vanaf te komen indien de premie wijzigt, de voorwaarden ongunstig aangepast worden (tenzij het “een wijziging van overheidswege betreft”) of als je overlijd. Dit vind ik toch een aardig ernstig minpunt.

Verder biedt VGZ alleen een “natura”polis aan, d.w.z. dat je vast zit aan de door hen gecontracteerde zorgaanbieders. Afrader dus!

Een goede site om diverse verzekeraars met elkaar te vergelijken op voorwaarden en premie (waar ik zelf erg veel aan heb) is: http://www.zorgplanet.nl . Ga naar “Voorwaarden”, selecteer hier “Zelf Selecteren”. Hier kan je de aanbieders selecteren, en ook per geselecteerde aanbieders de diverse zorgpakketten (N staat voor Natura, R staat voor Restitutie bij de pakketten).

Handig is bij de vergelijkingstabel dat je op de knop “Premie berekenen” kan klikken en je persoonlijke situatie kan invoeren, Je krijgt dan gelijk voor de vergelijkpakketten de premies te zien! Onderaan staan de vergoedingen voor tandarts e.d.

Let wel dus op dat je voor 3 jaar aan het aanvullende pakket vast zit bij VGZ!

Hans

• rob

Je zit er inderdaad voor drie jaar aan vast tenzij …..

Maar waarom zou je veranderen als je er tevreden over bent en ze geen prijsverhogingen doen of de vergoedingen wijzigen.

Want dan kun je wel meteen weg.

Ik heb ook alleen maar gezegd dat wij er tevreden over zijn omdat onze artsen er in ieder geval in zittten ook mijn biologische tandarts, mijn fysiotherapeut en podotherapeut in hun natura verzekering en dat was voor mij toch wel belangrijk.

Bovendien heb ik het geld niet om al die rekeningen vooruit te betalen, en dan maar op m'n geld te wachten.

Marlies

• PeepPeep

marlies schreef:

>

> Maar waarom zou je veranderen als je er tevreden over bent en

> ze geen prijsverhogingen doen of de vergoedingen wijzigen.

> Want dan kun je wel meteen weg.

Daar heb je volledig gelijk in, maar bij andere verzekeraars heb je wel zelf de vrijheid om per jaar te beslissen of je wel/niet wil doorgaan met de verzekering dan wel wil overstappen. VGZ heeft dat in mijn ogen sneaky in zijn voorwaarden verborgen, ik denk dat heel heel weinig mensen de voorwaarden van vele tientallen bladzijden gaan zitten doorlezen!

Overigens, ik heb gister zelf met VGZ gebeld, en ernaar gevraagd. De dame aan de telefoon beweerde eerst dat de genoemde verzekering per jaar opzegbaar was net als bij ieder ander. Toen ik de voorwaarden erbij haalde en verwees naar die ene regel werd er gelijk omheen gedraaid en ging ze inderdaad op de toer van: maar als…. en als……… en als……

Ik zeg absoluut niet dat je geen goede keuze hebt gemaakt, ik raad VGZ ook echt niet af, ik geef alleen aan waar de aandachtspunten bij VGZ zitten.

En ik weet ook wel dat de meeste mensen nu een aanvullend pakket kiezen en - als het goed bevalt - in principe jaren en jaren bij dezelfde verzekeraar zullen blijven, maar toch………

Groeten,

Hans

• Nicole

Ik had in de VGZ-Menzis prikjes zitten lezen maar daar kwam niet echt naar voren of VGZ nu wel zo goed was, het ging meer over dat Menzis niet zo best uit de bus kwam.

Enfin, wat je noemt over er 3 jaar aan vast zit is een minpunt. Ik zal eens in die voorwaarde gaan lezen en bij hen informeren wie ik dan als huisarts enz. moet gaan nemen. Gedoe want ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Bedankt in ieder geval voor de tips.

• PeepPeep

Yep ik weet het. Toch (heb ik al eerder gezegd) moet je je niet op de premies blindstaren maar vooral op de voorwaarden. Bepaal voor jezelf wat je echt belangrijk vind, en probeer daarbij de verzekeraars te selecteren die eraan voldoen.

Dan kan je ahv andere voorwaarden kijken welke het aantrekkelijkst is ook qua premie.

Sterkte!

Hans

• M van Dam

Ik ben nu zelf NOG verzekerd bij het VGZ, maar ik ga over naar Avèro, om de volgende reden:

1: Dat je er 3 jaar aan vast zit

2: Dat de luxe tanddekking voor volwassen 1000 euro voor de gehele looptijd van de verzekering is, en er tot maar 1500 euro orthodontie in zit ( ook voor de gehele looptijd )

3: Dat de brillenglazen/lenzen maar eens in de 2 jaar voor 70 euro ( hans anders ) vergoed worden.

4: Verder is er wel wat beknibbeld op de aanvullende paketten, tenaanzien van voor de nieuwezorgverzekering!

Lees de polis van Avèro maar eens door, wat je allemaal vergoed krijgt, en dan de polis lezen van VGZ, dan heb je bij Avèro voor een paar euro's minder een super de luxe dekking.

• rob

Luxe tandheelkunde is 80%

tot 1000 euro per jaar en niet voor de hele looptijd

De brillen via Hans Anders worden helemaal vergoed incl montuur.

Alleen als je ergens anders gaat krijg je maat 70 euro per zijde

Ik heb nu ook een varifocus bril via Hans Anders en hij bevalt prima.

Elke twee jaar een nieuwe.

Marlies

• M van Dam

Nou van die tanddekking, zou ik maar eens heel goed nalezen!

Ik ben n.l. hier naar het VGZ kantoor geweest, en heb er speciaal naar laten kijken, en mij is toen tot 2x toe gezegd, dat het tot 1000 euro per verzekeringstermijn is hoor, en datzelfde geldt voor orthodontie, maar dan is dat 1500 euro.

En, die brillenglazen geldt hetzelfde, 1x per 2 jaar nieuwe glazen en absoluut zonder montuur, Das nergens hoor, een montuur vergoed krijgen. Zelfs niet in het duurste pakket van ONVZ.