open collectiviteit Trias

• PeepPeep

Ik heb n.a.v. je opmerking ook eens gekeken en inderdaad, ze staan niet genoemd bij Avero. Wel kan je rechts op hun site zijn dat ze Registeradviseur in Assurantiën RAIA zijn, lid van het klachteninstituut verzekeringen, de Nederlandse vereniging van assurantieadviseurs en financiële dienstverleners en de SEH. Ik ben me ervan bewust dat dat weinig zegt maar geeft wel vertrouwen.

Bij de RAIA staat het geregistreerd met 2 personen (A. Veltman en H.J. Veltman (Helena?), dus denk dat het gewoon een klein kantoor is. Ze staan gewoon ingeschreven bij de KVK.

Maar je hebt volledig gelijk, als iemand (ik b.v.) via Veltman afsluit, dan ben je van hen afhankelijk voor het doorsluizen van het geld naar Avero.

Apart aan de site vind ik in ieder geval dat ze puur alleen de site richten op dit onderwerp, en puur op deze verzekering. Niets over hypotheken, andere verzekeringen, weet ik veel wat.

Ik woon te ver van Kampen om ter plekke poolshoogte te nemen. Bij de KVK kan je info opvragen maar gaat (voor volledige informatie) een Euro of 10 kosten. Ik denk dat ik dat maar ga doen, kijken wat de KVK inschrijving meldt.

Je hebt gewoon volledig gelijk, het is een risico.

Ik waag er ook gelijk een email aan naar Avero, wellicht zijn ze wel erkend adviseur maar (nog?) niet opgenomen in de lijst of bewust (?) niet opgenomen in de lijst (toch in feite concurrentie van Avero zelf natuurlijk…….).

Bedankt je hebt me even uit mijn roes gehaald :-)

• Betsy

Laat nog even weten hoe dit afloopt, ben erg benieuwd. Het kan natuurlijk best dat alles klopt, maar ja, je hoort tegenwoordig zoveel over oplichtingspraktijken dat je soms erg wantrouwig gaat worden.

Als alles inderdaad oke is, dan lijkt het een mooie aanbieding.

• Simon Kabelfoon

Je bent misschien wat te wantrouwend.

Waarschijnlijk gaan de premies rechtstreeks naar Avero, maar zelfs als dat niet het geval is, dan het volgende.

Veltman heeft een zogenaamde A-inschrijving, wat betekent, dat hij qua vakopleiding wel iets meer heeft dan de gemiddelde tussenpersoon in Nederland. Kortom hij heeft er wel zijn best op gedaan.

Voorts staat hij reeds langere tijd ingeschreven bij de SER (straks AFM), dus het is ook niet een eendagsvlieg te noemen.

Is lid van de NVA en dat is ook geen brevet van onvermogen.

Staan ingeschreven op www.raia.nl (zowel als persoon tweemaal als als bedrijf) en dan hoor je toch echt ergens bij.

Misschien staat hij straks met grote koppen in de landelijke pers en is een ieder bij de neus genomen, maar laten we wel zijn, ook bij de grootbanken kan je bij de neus genomen worden, dus wie geeft je nog welke garantie?

Als ik zelf geen andere/betere opties had zou ik, het bovenstaande wetende, blind instappen bij Veltman (en dat zeg ik als concullega!!).

• Simon Kabelfoon

PeepPeep, ga maar weer terug in de roes.

Ken Veltman als collega niet persoonlijk, maar stel me zo voor, dat het geen assurantiebedrijf is, dat via allerlei sites, advertenties e.d. profileert, maar er een is van de klassieke school. Gedegen dus.

Het Avero-aanbod is gekoppeld aan een soort administratief systeem waardoor aanvragen rechtstreeks naar Avero-Achmea gaan en dan is een site dus nodig om dat te kunnen uitvoeren.

Denk bovendien, dat de automatische incasso ook door Avero wordt uitgevoerd, dus daar zal Veltman (alstie een beetje heeft nagedacht en dat dicht ik hen wel toe) zeker zich niet mee bemoeien (geeft alleen maar een hoop extra-administratie en daar zit een kantoor hgedentendage echt niet op te wachten).

• PeepPeep

Simon Kabelfoon schreef:

> Misschien staat hij straks met grote koppen in de landelijke

> pers en is een ieder bij de neus genomen, maar laten we wel

> zijn, ook bij de grootbanken kan je bij de neus genomen

> worden, dus wie geeft je nog welke garantie?

Niemand nee. Maar het zou erg vervelend zijn als ik één van de slachtoffers zou zijn.

Maar waar ik voornamelijk mee zit, is de premiebetaling. Geschiedt dit rechtstreeks naar Avero Achmea, en wordt de zorg rechtstreeks door Avero Achmea afgehandeld, dan is er geen vuiltje aan de lucht. In het slechtste geval (als i.d.d. achteraf Veltman de landelijke pers haalt) kan Avero Achmea zeggen: je gaat nu betalen wat iedere klant van ons betaalt.

Echter, als Veltman er werkelijk tussen zit voor premiebetaling en doorgifte van de betalingen aan Avero Achmea, dan is het een ander verhaal. Als dit een aantal maanden niet gebeurt en ik zou in het ziekenhuis terecht komen (ik noem even wat), dan zal Avero Achmea melden: je bent niet verzekerd want……….

Ik heb dan die controle niet meer over de betalingen van de premies. Ik kan niet in de administratie van Veltman kijken of men wel (en tijdig) voldoet aan de verplichtingen naar Avero Achmea toe.

Dus dat ga ik uitzoeken en wil ik precies weten hoe Veltman hiermee om gaat.

Wel is het natuurlijk zo dat de gegevens die ik al zag en die jij nog toelicht, op zich aantonen dat we wel met een betrouwbaar bedrijf te maken hebben. Maar alles loopt via een Stichting, in hoeverre is Veltman als bedrijf verantwoordelijk voor het doen en laten van die Stichting?

Hans

• Simon Kabelfoon

Stichting is nodig om daarmee formeel een colelctief belang te behartigen op grond waarvan collectiviteitskortingen kunnen worden gegeven.

Ken haar statuten niet, kan dus verder niets melden over de betrokkenheid van de BV als bijvoorbeeld bestuurder o.i.d.

Neem aan, dat Avero alles rechtstreeks gaat afhandelen, maar ben benieuwd naar haar reactie of dit inderdaad zo gaat.

• PeepPeep

Ik ben verder gegaan met snuffelen.

Bij KvK staat noch op het adres van Veltman, noch op ieder ander adres een stichting met de naam “Stichting Veltman Excellent” geregistreerd. Ook niet iets wat erop lijkt…… Geeft te denken……

Een stichting moet zich bij de KvK registreren en inschrijven.

Verder heb ik een mail gestuurd aan Veltman:

- Door welke partij wordt via de automatische incasso de premie ingehouden, doet de Stichting dit (en sluist de Stichting het bedrag door) of doet Avero Achmea dat rechtstreeks?

- Als het eerste het geval is, hoe weet ik als deelnemer dan zeker dat de Stichting ook werkelijk iedere maand het benodigde bedrag tijdig overmaakt aan Avero Achmea (dit om een situatie van niet-verzekerd zijn te voorkomen);

- Hoe is de werkelijke rol van Assurantiekantoor Veltman in de Stichting, dit met name met het oog op eventuele verhaalsrechten e.d. bij calamiteiten?

En n.a.v. Stichting:

- In de KVK is geen stichting met de naam “Stichting Veltman Excellent” of iets vergelijksbaars, in heel Kampen stikt het van de stichtingen maar er is geen stichting die enigszins op genoemde stichting lijkt en op het adres Broederweg 37 staat alleen Administratiekantoor Veltman geregistreerd.

Tevens heb ik Avero met een mail verblijd:

Ik kan via een administratiekantoor in Kampen, te weten Administratiekantoor Veltman, tegen gunstige condities mijn zorgverzekering afsluiten bij uw maatschappij. Echter, betreffende tussenpersoon komt niet in uw lijst met erkende adviseurs voor.

Ik weet niet wat hiervan de reden is, wellicht dat hiervoor een gegronde reden is of dat dit toeval is? Kunt u daar wat over zeggen?

Dus: is het vertrouwd om met een adviseur die niet op uw site genoemd staat in zee te gaan?

Nog niets terug gehoord.

Hans

• M van Dam

Ik heb Veltman gebeld, met de vraag over het incasseren van de verzekeringsgelden.

Veltman vertelde mij, dat zij de premie incasseerde, en die vervolgens door speelde naar Avèro. Omdat ze anders die collectievieteit niet konden geven. Ze namen bij Avèro een stuk administratie uit handen. je kan de premie ook gelijk naar Avèro overmaken, alleen dan kan je niet profiteren van die korting!

Ook heb ik gevraagd, waarom ze niet op de lijst voorkwam bij Avèro? Ze doen al heel lang zaken met Avèro, alleen nog niet voor de nieuwe ziektekostenverzekering, en dat Avèro hun lijst nog aan moeten passen.

• Betsy

Wel vreemd dat als je naar een adviseur zoekt op de site bij Avero Veltman nergens te voorschijn komt als adviseur, op geen enkel gebied. Kan me voorstellen dat hun site niet uptodate is mbt zorgverzekeringen, maar dan had die naam toch bij 1 van de andere onderdelen naar voren moeten komen.

Voor mij valt Veltman af, vind het risico te groot.

Rechtstreeks betalen aan Avero kan waarschijnlijk niet, ze werken volgens mij alleen maar met tussenpersonen….en ja, welke is dan betrouwbaar….

• Simon Kabelfoon

Dat van die stichting is veelal een formaliteit die verzekeraars eisen (willen dan een afschrift van de bij de notaris verleden stichtingsakte of een kopie van het concept).

Veelal blijft het vervolgens bij dat concept, maar wordt op grond daarvan wel een collectiviteitskorting toegekend (zit zelf met een soortgelijke situatie, met dit verschil dat niemand lid wordt van die stichting of verplichtingen jegens die stichting heeft).

De stichting treedt daar alleen als faciliteit-verschaffer op en premie-incasso gaat rechttsreeks naar verzekeraars (overigens OOK Avero-Achmea, maar met slechts 2% korting op de basisverzekering, wel vrije keuze in aanvullende verzekering trouwens).

Is overigens in principe alleen bestemd voor studenten, maar goed van principes kan/mag je soms afwijken als je daarmee niemand schaadt.

Dat de stichting dus (nog) niet ormeel is ingeschreven bij de KvK is dan ook niet verwonderlijk.

Dat Veltman overigens de incasso van premies doet verbaast me (ik zou dat dus echt niet willen) en lijkt me ook helemaal niet nodig, maar zij hebben wellicht andere afspraken gemaakt.