Ik heb n.a.v. je opmerking ook eens gekeken en inderdaad, ze staan niet genoemd bij Avero. Wel kan je rechts op hun site zijn dat ze Registeradviseur in Assurantiën RAIA zijn, lid van het klachteninstituut verzekeringen, de Nederlandse vereniging van assurantieadviseurs en financiële dienstverleners en de SEH. Ik ben me ervan bewust dat dat weinig zegt maar geeft wel vertrouwen.
Bij de RAIA staat het geregistreerd met 2 personen (A. Veltman en H.J. Veltman (Helena?), dus denk dat het gewoon een klein kantoor is. Ze staan gewoon ingeschreven bij de KVK.
Maar je hebt volledig gelijk, als iemand (ik b.v.) via Veltman afsluit, dan ben je van hen afhankelijk voor het doorsluizen van het geld naar Avero.
Apart aan de site vind ik in ieder geval dat ze puur alleen de site richten op dit onderwerp, en puur op deze verzekering. Niets over hypotheken, andere verzekeringen, weet ik veel wat.
Ik woon te ver van Kampen om ter plekke poolshoogte te nemen. Bij de KVK kan je info opvragen maar gaat (voor volledige informatie) een Euro of 10 kosten. Ik denk dat ik dat maar ga doen, kijken wat de KVK inschrijving meldt.
Je hebt gewoon volledig gelijk, het is een risico.
Ik waag er ook gelijk een email aan naar Avero, wellicht zijn ze wel erkend adviseur maar (nog?) niet opgenomen in de lijst of bewust (?) niet opgenomen in de lijst (toch in feite concurrentie van Avero zelf natuurlijk…….).
Bedankt je hebt me even uit mijn roes gehaald :-)