open collectiviteit Trias

• Betsy

Is iemand bekend met een open collectiviteit bij Trias?

Naast PCOB, maar die is voor 50+.

• PeepPeep

Al googlend kwam ik deze tegen: http://cgi.monitor.nl/?http://cgi.monitor.nl/s_1712_all_.htm maar ik denk dat Trias geen open collectiviteit kent nee………..

Misschien komt hier nog wat uit?

Ook kwam ik de volgende waarschuwing tegen:

WAARSCHUWING : Er zijn aanbieders die u poliskosten ad € 17,50 plus prolongatiekosten ad € 1,95 per maand in rekening brengen. Dit is in 2006 € 40,90 extra kosten (€ 3,41 per maand). Daarnaast verplichten zij u tot een overeenkomst van 5 jaar.

(in bovenstaand geval doelen ze op het aanbod van National Academic gedaan aan het onderwijs)

Ik denk dat je hier zeker ook naar moet kijken, de verborgen kosten als je via een tussenpersoon handelt…….. eenmaal getekend kan je niet meer terug als je opeens door dit soort kosten wordt “verrast”.

Hans

• PeepPeep

Ik heb me weer eens een middagje verdiept in de diverse polissen en mogelijkheden, mede ook in TRIAS omdat mijn vrouw via het onderwijs hier in een collectief kan stappen met 10% korting (alleen dit jaar hoor, er wordt verder gemeld dat “Trias alles zal doen om in 2007 ook een collectieve korting mogelijk te maken” dus daar heb ik niet zo'n vertrouwen in……).

Ik denk dat het heel verstandig is om naar de site www.zorgplanet.nl te gaan en met name het onderdeel http://www.zorgplanet.nl/index.php?action=Calculate.ChooseProducts en daar TRIAS te vergelijken met Avero Achmea (pak voor allebei enkele opties, of vergelijk ook meerdere aanvullende verzekeringen van dezelfde).

Kijk vooral naar de punten waarvoor je denkt gebruik van te zullen moeten maken of wellicht in de toekomst mogelijk gebruik zou moeten gaan maken. Dit omdat je nu (vaak) zonder medische selectie aanvullend kan verzekeren, in de toekomst niet meer. En vaak is het dan al te laat…….

Ik schrok ervan hoeveel beperkingen Trias stelt aan de vergoeding. Overal staan wel maxima's, uitzonderingen etc. genoemd. Trias is dus voor mij geen goed alternatief. Ook niet omdat bijvoorbeeld (en dat vind ik heel vreemd) geen vergoeding plaats vind van orthodontie voor kinderen tot 18 jaar, geen vergoeding plaats vindt voor de eigen bijdrage geneesmiddelen, en meer dingen om maar snel wat te noemen. Ik heb dan wel geen kinderen maar het zou je maar gebeuren dat je blindelings met Trias in zee bent gegaan en je krijgt ermee te maken dat je kind orthodontie nodig heeft…… dure hobby hoor!

Owja, www.veltman.nl is de site om eventueel Avero Achmea af te sluiten, scheelt al gauw 5 Euro of meer per maand voor zelfde pakket rechtstreeks bij Avero Achmea……..

En nee, ik maak geen reclame, maar ben ook overtuigd geraakt dat Avero een goede zorg biedt voor een redelijke prijs.

En wil je voor het maximale, dan is ONVZ gewoon simpelweg de beste optie. Wel duur voor degenen die op de centjes moeten letten maar heb je dat probleem niet, dan is het heel simpel: op naar ONVZ met Vrije Keuze Topfit en TandFit C!

Hans

• maria

Mag ik er dan wel even op wijzen, dat ONVZ in de aanvullende verzekeringen geen vergoeding geeft voor taxikosten bij acute aandoeningen die niet staan op de lijst van de chronische ziekten in de basisverzekering( dus bv als je je pols breekt en daardoor niet kunt autorijden) .

Dat kan voor alleenstaanden of voor mensen in gebieden waar geen openbaar vervoer is, flink oplopen als je een paar maal voor onderzoek en behandeling naar een ziekenhuis moet En trouwens, ga maar eens met een gebroken pols in de tram of een bus naar een ziekenhuis!!Ik vind dit duidelijk een tekortkoming in de a.v.'s van een verzekering die claimt een van de beste verzekeringen op zorggebied te zijn!

Maria

• Betsy

Bedankt voor je reactie. Trias geeft wel een vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar, alleen in tegenstelling tot de meeste verzekeraars niet in de aanvullende verzekering maar in de tandartsverzekering. Ze vergoeden 100% tot max. 1750,00 euro in het duurste pakket.

• Simon Kabelfoon

Veltman is inderdaad een puike aanbieding, maar wel beperkt tot alleen de aanvulling Excellent.

Wil je dus een andere combi van A-A, dan kom je daar niet mee weg bij Veltman.

• Simon Kabelfoon

Uhm ter aanvulling, met “beperkt” bedoel ik dus niet, dat je niet kan uitbreiden (met tandarts), maar dat je geen minder uitgebreide aanvulling kunt kiezen (anders komt Veltman niet uit, want ik schat in, dat hij commissie heeft ingeleverd op de basisverzekering en zo aan 6% korting komt).

• Betsy

Als ik bij AveroAchmea kijk dan komt Veltman in Kampen niet voor in hun lijst van professionele adviseurs. Is het dan wel betrouwbaar om daar je polis af te sluiten?

• PeepPeep

Is zo ;-) maar bij Veltman zit je “Excellent” voor bijna de prijs van (momentje…. even kijken….) het Extra-pakket!

En daartussen zit nog het Royaal pakket.

Door het prijsverschil van wat ik heb uitgerekend (voor mij en mijn vrouw) 6 Euro per persoon kom ik dus tot die conclusie.

Vraag me niet hoe het met de korting vanaf 2007 gaat lopen……..

Jeetje ik ga me nu wel beetje schamen, eerst liep ik me een beetje te ergeren aan het enthousiasme van Helena, nu ben ik zelf zo bezig…… sorry :-)

Maar ik heb een offerte bij Veltman aangevraagd, want ik ben benieuwd of er geen verborgen kosten of slimme truukjes achter zitten. Ook heb ik gevraagd of we dan niet achteraf met afsluitprovisies, maandelijkse administratiekosten e.d. te maken krijgen. Dus ik wacht dat even af.

• Betsy

En betaal je je premie dan aan Veltman, die bij Avero niet bekend is?

Stel dat die de premie niet doorbetaalt, dan ben je dus niet verzekerd…

Of ben ik gewoon te wantrouwend???