vergoeding ooglaseren?

• lauren

Tja bril is ook niet altijd de oplossing.

Ik heb ook daar behoorlijk last van op neus en oren.

Ondanks veel aanpassingen en verschillende soorten monturen zit het bijna nooit lekker zeker niet aan het einde van de dag dan krijg ik echt pijn en irritatie en ik heb al 40 jaar ervaring.

• maria

Voor de Topfit dekking van ONVZ geldt een medische selectie.Omdat u nu al een oogafwijking hebt, zult u waarschijnlijk geweigerd worden voor deze dekking

Maria

• wim

In verre buitenlanden kun je inderdaad goedkoper je ogen laten laseren. Weet echter dat diezelfde verre buitenlanden de oude apparatuur van NL opkoopt….

Mocht de verzekering de kosten niet dekken dan kun je ze van de belasting aftrekken als Buitengewone Ziektekosten (mits je boven de inkomensafhankelijke drempel komt).

B.t.w.: ik heb mijn ogen in A'dam laten laseren, met prima resultaat.

• Simon Kabelfoon

Degene die medische noodzaak aangeeft lijkt me degene die dat deskundig kan beoordelen, zoals bijvoorbeeld een oogarts.

Maar vragen aan ONVZ hoe dit wordt aangetoond of wie een dergelijke verklaring dient af te geven geeft alleen de echte helderheid.

• PeepPeep

ABS zegt het al heel kort: als jij niet tegen contactlenzen kan, dan is het heel simpel: neem dan een bril. Dus als heel duidelijk van een “medische noodzaak” wordt uitgegaan dan zal dat in jouw geval zeker niet lukken om ooglasering vergoed te krijgen.

Ik kan me heel goed voorstellen en vind het ook niet meer dan logisch dat geen één verzekeraar zomaar zonder reden de mogelijkheid biedt je ogen te laseren.

Hans

• PeepPeep

Esther schreef:

> Echter, de kosten van behandelingen of

> voorzieningen die naar maatschappelijke opvattingen als

> excessief worden aangemerkt worden niet vergoed. Kosten die

> niet thuishoren binnen een ziektekostenverzekering of waarvan

> in redelijkheid van de verzekeraar niet verlangd kan worden

> dat deze worden vergoed, komen niet voor vergoeding in

> aanmerking.

Dit is meer dan duidelijk en ook volledig terecht dus.

> De kosten van plastische of reconstructieve chirurgie,

> laserbehandelingen van ogen en ziekenvervoer worden alleen

> vergoed als sprake is van een medische noodzaak.

Ook volledig terecht.

> Klinkt toch fantastisch zo'n uitgebreide verzekering. Alleen

> is de begrenzing wel vaag. Ik hoop eigenlijk dat er nog

> iemand is die hier een positieve ervaring mee heeft.

Esther, het enige waarop jij focust, is je laserbehandeling voor je ogen. En die “positieve ervaring” die jij wil horen, is gewoon dat iemand zegt: bij die en die verzekering kan je terecht. En dan ben ik er van overtuigd dat jij dan ook gelijk klakkeloos voor die verzekering zal kiezen, puur omdat jouw enige doel is het laseren van je ogen.

Mag ik je erop wijzen dat er meer zaken belangrijk zijn in het leven?

In jouw geval zeg ik: als je echt zo graag je ogen gelaserd wil hebben, ga ervoor sparen of sluit desnoods een lening af. Dat laatste zou heel goed een optie kunnen zijn, de meerprijs van een aanvullende verzekering die eventueel je ooglasering zou toestaan staat in geen verhouding tot de rente en aflossing van een lening van 5000 Euro. Omdat bij jou verder niets een rol speelt, kan je dan gewoon met de goedkoopste basisverzekering af (ik geloof op dit moment bij Anderzorg).

Wordt eens wakker, stap eens met beide benen op de grond!

Hans

• Esther

Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken in het leven.

Ik ben gewoon, net als iedereen, diverse polissen aan het vergelijken en kwam dit tegen. Ik ben al jaren uitgebreid verzekerd en ben aan het onderzoeken of overstappen zinvol is. Eigenlijk is mijn keuze nu gevallen op ONVZ, mede vanwege de goede tandarts verzekering. ONVZ heeft 3 aanvullende verzekeringen, Benfit, Optifit en Topfit.

Optifit wil ik aanvragen, maar in de vergelijk met Topfit, viel mij gewoon die dekking voor ooglaseren op, dus is het toch niet vreemd dat ik dat nu overweeg?

Er spelen dus wel degelijk meerdere gezondheidszaken een rol!

In ieder geval nog bedankt voor je reaktie.

Vriendelijke groeten,

Esther