vergoeding ooglaseren?

• Esther

in de polisvoorwaarden van de uitgebreidste dekking van ONVZ staat dat ooglaseren ook vergoed wordt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Lijkt mij bijna te mooi om waar te zijn. Ik kan ook niets vinden over een wachttijd. Dus (als ik geaccepteerd wordt) kan ik dit jaar nog mijn beide ogen laten laseren? (kosten ongeveer 5000 euro). Dan heb ik de premie er snel uit!

Graag info.

• lauren

Kan je de link naar die pagina geven? Ik heb al gezocht maar kan het zelf niet vinden, ook niet met zoeken. Dank je wel alvast

• Simon Kabelfoon

Let op!!

Alleen indien er sprake is van een medische noodzaak (zelfde beperking als bij plastische chirurgie bijvoorbeeld). Die is er naar mijn mening alleen wanneer andere (hulp-)middelen geen optie zijn.

Dus geen cosmetische noodzaak (“ik vind een bril niet staan”).

• Esther

gewoon kijken op de pagina van ONVZ.nl. Daar naar de polisvoorwaarden kijken.

Simon, wie beoordeelt dan of er medische noodzaak is? Ik draag nu contactlenzen, maar heb daar altijd veel last van. Een kennis van mij heeft 3 jaar geleden ook zijn ogen laten laseren op kosten van deze verzekering, maar waarschuwde mij nu dat ze wel strenger zijn geworden. Zou het zin hebben om te bellen met ONVZ?

• wim

Indien u toch besluit uw ogen te laten laseren en er is geen medische noodzaak: vergelijk goed de prijzen, 5000 euro voor laseren is tegenwoordig erg duur, u kunt voor stukken minder terecht.

• Esther

Ja, ik weet dat het voor minder kan. Eventueel zelfs in Istanbul, maar als het vergoed wordt door de verzekering, laat ik het liever dichter bij huis doen en bij een instantie die goed staat aangeschreven.

• ABS

Esther schreef:

>

> gewoon kijken op de pagina van ONVZ.nl. Daar naar de

> polisvoorwaarden kijken.

> Simon, wie beoordeelt dan of er medische noodzaak is? Ik

> draag nu contactlenzen, maar heb daar altijd veel last van.

> Een kennis van mij heeft 3 jaar geleden ook zijn ogen laten

> laseren op kosten van deze verzekering, maar waarschuwde mij

> nu dat ze wel strenger zijn geworden. Zou het zin hebben om

> te bellen met ONVZ?

Je kunt dan toch ook weer een bril gaan dragen?

Bellen met ONVZ kan geen kwaad, kan alleen maar duidelijkheid scheppen.

• ABS

Wanneer zou men kunnen spreken van een medische noodzaak?

ipv contactlenzen kun je immers ook een bril gaan dragen toch?

• ABS

Esther schreef:

>

> Ja, ik weet dat het voor minder kan. Eventueel zelfs in

> Istanbul, maar als het vergoed wordt door de verzekering,

> laat ik het liever dichter bij huis doen en bij een instantie

> die goed staat aangeschreven.

bbrrrrr… Je zit dan wel met het TAALPROBLEEM …want ik weet niet hoe goed jouw Turks is ;) en/of Engels ….

En wat dan betreffende de na onderzoeken???

• Esther

Onderstaand staat in de polisvoorwaarde:

De intentie van de ONVZ Vrije Keuze Topfit is om aan verzekerde alle kosten te vergoeden binnen de Nederlandse gezondheidszorg volgens officiële of marktconforme

tarieven. Echter, de kosten van behandelingen of voorzieningen die naar maatschappelijke opvattingen als excessief worden aangemerkt worden niet vergoed. Kosten die niet thuishoren binnen een ziektekostenverzekering of waarvan

in redelijkheid van de verzekeraar niet verlangd kan worden dat deze worden vergoed, komen niet voor vergoeding in aanmerking.

De kosten van plastische of reconstructieve chirurgie, laserbehandelingen van ogen en ziekenvervoer worden alleen vergoed als sprake is van een medische noodzaak.

Klinkt toch fantastisch zo'n uitgebreide verzekering. Alleen is de begrenzing wel vaag. Ik hoop eigenlijk dat er nog iemand is die hier een positieve ervaring mee heeft.

En, idd een bril is natuurlijk ook een oplossing, maar als laseren vergoed wordt, is dat voor mij een aantrekkelijke optie. Maarja…die medische noodzaak?! Bovendien is het natuurlijk maar afwachten of ik geaccepteerd wordt voor deze uitgebreide verzekering.