Onderstaand staat in de polisvoorwaarde:
De intentie van de ONVZ Vrije Keuze Topfit is om aan verzekerde alle kosten te vergoeden binnen de Nederlandse gezondheidszorg volgens officiële of marktconforme
tarieven. Echter, de kosten van behandelingen of voorzieningen die naar maatschappelijke opvattingen als excessief worden aangemerkt worden niet vergoed. Kosten die niet thuishoren binnen een ziektekostenverzekering of waarvan
in redelijkheid van de verzekeraar niet verlangd kan worden dat deze worden vergoed, komen niet voor vergoeding in aanmerking.
De kosten van plastische of reconstructieve chirurgie, laserbehandelingen van ogen en ziekenvervoer worden alleen vergoed als sprake is van een medische noodzaak.
Klinkt toch fantastisch zo'n uitgebreide verzekering. Alleen is de begrenzing wel vaag. Ik hoop eigenlijk dat er nog iemand is die hier een positieve ervaring mee heeft.
En, idd een bril is natuurlijk ook een oplossing, maar als laseren vergoed wordt, is dat voor mij een aantrekkelijke optie. Maarja…die medische noodzaak?! Bovendien is het natuurlijk maar afwachten of ik geaccepteerd wordt voor deze uitgebreide verzekering.