Hallo,
Ik vond hier en elders informatie over United Consumers. De korting is op zich wel erg prettig. Ik vroeg mij alleen af in hoeverre alles betrouwbaar is. Hoe gaat dat op de langere termijn en wat merk je als consument van samenwerking tussen twee partijen.
Terwijl ik antwoord zocht op die vragen kwam ik erachter dat je die korting niet direct krijgt van VGZ. Aan hen betaal je gewoon je premie, van bijv. 100 euro. De 10% korting = 10 euro, wordt opgeslagen bij United Consumers en die kun je bij hen te allen tijde opvragen. Op zich niks mis mee. Maar ik vind het wel een hoop gedoe om iedere maand met mijn verzekering bezig te moeten zijn. In de gaten houden of de premie al betaald is en of de korting al is vrijgekomen en die dan uit laten keren. Daarnaast is het aantrekkelijk om op deze manier te sparen en dus pas na langere tijd een groter bedrag uit te laten keren. Maar dan verlies je zelf de rente, die gaat dan naar UC.
Op deze manier ben je wsl goedkoper uit als je bij een ander een (vaak ook nog iets goedkopere) polis afsluit, in mijn geval wsl Zilveren Kruis of Univé. Je loopt dan de korting mis, maar krijgt over het wel bespaarde deel zelf je rente en het scheelt een hoop gedoe.
Heeft iemand een reactie?
Sanne