United Consumers

• Sanne

Hallo,

Ik vond hier en elders informatie over United Consumers. De korting is op zich wel erg prettig. Ik vroeg mij alleen af in hoeverre alles betrouwbaar is. Hoe gaat dat op de langere termijn en wat merk je als consument van samenwerking tussen twee partijen.

Terwijl ik antwoord zocht op die vragen kwam ik erachter dat je die korting niet direct krijgt van VGZ. Aan hen betaal je gewoon je premie, van bijv. 100 euro. De 10% korting = 10 euro, wordt opgeslagen bij United Consumers en die kun je bij hen te allen tijde opvragen. Op zich niks mis mee. Maar ik vind het wel een hoop gedoe om iedere maand met mijn verzekering bezig te moeten zijn. In de gaten houden of de premie al betaald is en of de korting al is vrijgekomen en die dan uit laten keren. Daarnaast is het aantrekkelijk om op deze manier te sparen en dus pas na langere tijd een groter bedrag uit te laten keren. Maar dan verlies je zelf de rente, die gaat dan naar UC.

Op deze manier ben je wsl goedkoper uit als je bij een ander een (vaak ook nog iets goedkopere) polis afsluit, in mijn geval wsl Zilveren Kruis of Univé. Je loopt dan de korting mis, maar krijgt over het wel bespaarde deel zelf je rente en het scheelt een hoop gedoe.

Heeft iemand een reactie?

Sanne

• PeepPeep

Nu is het kiezen van een zorgverzekeraar, zeker als je een aanvullende verzekering neemt) nog makkelijk omdat je bij de meeste zorgverzekeraars drempelloos binnen komt (mede omdat je toch wel bij de zelfde verzekeraar het hele pakket af zal nemen). In de toekomst zal overswitchen naar een andere verzekeraar met aanvullend pakket aanmerkelijk moeilijker worden, tenminste dat verwacht ik.

Daarom is het nu zaak de verzekeraar met aanvullende verzekering te kiezen die volledig aan je wensen en eisen voldoet. Ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat je veel minder naar hoogte premies en kortingen moet kijken, maar vooral naar wat de verzekeraar biedt.

VGZ heeft (is al eerder gemeld hier op dit forum) in mijn ogen als belangrijkste nadeel dat je voor het aanvullend pakket voor 3 jaar eraan vast zit. Er zijn wel ontbindende voorwaarden maar ik denk dat VGZ zal zorgen dat zij niets veranderen waardoor mensen beroep op die ontbindende voorwaarden kunnen doen. Of ze moeten er bijna zeker van zijn dat het oninteressant is voor de klanten om ervan gebruik te maken……..

Ik weet niet of dit met meer verzekeraars het geval is, ik ken het alleen van VGZ.

Univé mijdt ik omdat ik er zelf een onplezierige ervaring heb gehad met een rechtsbijstandverzekering. Via independer ben ik een jaar of 2 geleden hiervoor bij Univé terecht gekomen, offerte gevraagd en hierop ingegaan, zit ik een paar maanden later bij doorspitten verzekeringen en zo eens goed door te lezen en zie ik tussen alle moeilijke kreten en stukken een regeltje staan: “rechtsbijstandverzekering geldt niet voor conflicten bij verbouwingen aan en in uw huis” of iets dergelijks. Terwijl heel duidelijk dit 1 van de 3 hoofdpijlers is van de verzekering. Dus ik voelde me aardig bij de neus genomen, denk je als eigenhuisbezitter daarvoor verzekerd te zijn, staat dit er sneaky tussendoor.

Maar dit even terzijde…….

Maar nog even “to the point”: ja ik vind dat je gelijk hebt, kies en regel alles zelf, dan heb je hierop ook alle grip. Bij collectieve afspraken staat steeds: voor 2006 maar er kan niets over de periode erna worden gegarandeerd. Kans is ook groot dat na 2006 de korting een stuk minder wordt wat inhoudt dat je eigenlijk dan duurder uit ben dan dat je het (volgens jouw suggestie) zelf regel.

Succes met je zoektocht!

Hans