avero achmea en orthodontie

• l.s

hallo,

ik ben ook volop aan het vergelijken maar kom er niet uit voornamelijk met orthodontie.

Ik heb een dochter van 12 die binnenkort een beugel moet.

de meeste verzekeringen vergoeden voor orthodontie een maximaal bedrag voor de gehele duur en daar kwam ik bij de cz terechtdie vergoed met de normale aanvullende tandartsverzekering tot 1850,00 euro.

Nu ben ik bij avero achmea gaan kijken omdat ik hier zo'n goede reacties lees daarover maar die praten over orthodontie over bedragen per jaar, ik vraag me af of dit wel klopt omdat bij alle verzekeringen over een bedrag voor de gehele behandeling word gepraat.

Mijn dochter is waarschijnlijk niet klaar met alleen een beugeltje om de tanden recht te zetten. Zal waarschijnlijk verschillende beugels moeten in verband met haar kaak. Met mijn oudste ben ik drie jaar naar de orthodontist geweest en veel bij moeten betalen dus erg belangrijk wat ik nu kies.

groetjes lies

• PeepPeep

Ik zat net een beetje in de ONVZ spullen te snuffelen, en zie dat bij Vrije Keuze Optifit en Topfit voor jouw dochter een volledige vergoeding (staan geen uitzonderingen genoemd) plaats vind.

Wel moet je een formulier met medische en tandheelkundige vragen invullen, en omdat je nu al bekend ben dat je van de orthodontie gebruik moet gaan maken zou dat wel eens een probleem kunnen zijn bij de acceptatie.

Ik noem ONVZ maar er zijn er meer. Je kan op www.kiesbeter.nl (geeft weer wat leuke opties vanuit een andere gezichtshoek dan b.v. www.independer.nl (gebruik ik eigenlijk alleen om te kijken hoe verzekeraars worden beoordeeld door verzekerden) en www.zorgplanet.nl heel specifiek alleen de othodontie voor onder 18 jaar eruit pikken. Dan heb je een houvast, en dan is het goed bekijken wat de vergoeding inhoudt en in hoeverre dit gecombineerd met je andere wensen tot een goede oplossing leidt.

Dus www.kiesbeter.nl en dan menu 3, de rest wijst zichzelf.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Hans

• PeepPeep

En lijkt mij dat in jouw geval een naturaverzekering de beste optie is? Als je al de rekeningen eerst moet gaan voorschieten wordt je ook niet echt vrolijk…..

• Helena

Bij Avero Achmea is orthodontie voor zowel kinderen als volwassenen volledig verzekerd onder de aanvullende Excellentdekking.