Menzis en VGZ

• PeepPeep

Bedankt Simon, trouwens, U mag “je” tegen mij zeggen, mijn vrouw is wel 51 maar ik ben nog maar 42 en voel me 24….. of mijn vrouw zich 15 voelt? Nee, dat gelukkig niet :-)

Maar dat ff terzijde.

Ik zal Avero-Achmea eens opzoeken. De site van zorgplanet was ik al op aangeland, en de site van Veltman ga ik ook eens bekijken.

Het is moeilijk inderdaad, vergelijken van alle voorwaarden en vergoedingen. Mijn vrouw kan collectief bij VGZ, zeker geen slechte verzekeraar, en ook leuke collectieve prijzen. En ik mag daar ook meeverzekeren.

ONVZ schijnt 1 van de besten te zijn, maar heeft hiervoor ook zijn prijs. Toch ben ik echt zo iemand dat ik liever voor een goed product ga wat wat duurder is maar wel net dat kleine beetje extra geeft. Ben zelf IT-er en adviseer en lever hiervoor hardware aan klanten (eigen eenmanszaakje) en adviseer en lever ook alleen maar de dingen waar ik 100% achter sta.

Een afwijking dus van me…….

Maar goed, ik dwaal weer af. Simon, even dit terzijde, je geeft goede adviezen, hiervoor onze dank. Maar……. jij als kenner moet ook een keuze hebben gemaakt, welke maatschappij heb je zelf voor gekozen???????

Groeten

Hans

• PeepPeep

Avero Achmea zit qua dekking met zijn Excellent niet ver van “topper” ONVZ vandaan. Bedankt voor de tips, en de site www.zorgplanet.nl is heel fijn voor vergelijken hoor, bedankt!

• Henk

Op de site van independer.nl is wellicht een collectiviteitskorting mogelijk:

http://www.independer.nl/default.aspx?section=basisverzekering&page=zvvoorkeurinvoer&location=basisverzekering.zvvoorkeurinvoer&refer=nb71-99-u

Daar zijn de pakketten overigens ook redelijk vergelijkbaar.

Henk

• Simon Kabelfoon

Ik zat en zit bij ONVZ (inderdaad de topper in de markt met een behoorlijke prijs, maar nog nooit ergens gezeur over gehad en helaas wel al vele ervaringen op medisch gebied).

Wat jij hebt bij computers e.d. heb ik dus bij verzekeringen en aanverwante. Op papier lijkt er zoveel gelijk(waardig), maar in de praktijk zijn er zulke grote verschillen.

• lauren

Mag ik nog een vraagje tussendoor stellen wat betreft de buitenlandse hulp etc.?

Ik zie hier ook repatriering bij staan. Nu heb ik ook al bij de ANWB een uitgebreid abonnement incl. IRC en aanhanger en een doorlopende reisverzekering die dat ook allemaal dekken. Denk ik goed dat ik dan daarvoor dubbel verzekerd zou zijn.

Was trouwens zaterdag weer heel blij met de ANWB kaart.

In Belgie een klapband van de aanhanger gehad. Wel reserveband maar geen gereedschap bij ons, dus de belgische hulpdienst was er na een half uurtje en heeft het verwisseld, na 45 minuten konden we weer verder.

• ABS

lauren schreef:

>

> Mag ik nog een vraagje tussendoor stellen wat betreft de

> buitenlandse hulp etc.?

>

> Ik zie hier ook repatriering bij staan. Nu heb ik ook al bij

> de ANWB een uitgebreid abonnement incl. IRC en aanhanger en

> een doorlopende reisverzekering die dat ook allemaal dekken.

> Denk ik goed dat ik dan daarvoor dubbel verzekerd zou zijn.

Ja, dan lijk je me dubbel verzekerd wat betreft de buiteland kosten.

Je reisverzekering zou je dus kunnen kappen - wat ziektekosten & repatriering betreft. Hangt er vanaf waarvoor je met die doorlopende reisverzekering nog meer qua dekking hebt, verlies/diefstal goederen etc.

Wat betreft die aanhanger (caravan?) altijd eerst de bandenspanning controleren!!!

Dat voorkomt een hoop problemen, alsmede de banden goed te bekijken wanneer je weer eens met die aanhanger op pad gaat.

En die snelheidsbeperking is er niet voor niets met die kleine banden … ook kan overbelading meespelen!

Max 90 km/uur is hard zat voor een aanhanger

• Leo

Hallo PeepPeep, bij FBTO kun je voor verschillende modules kiezen……kraamzorg kun je dus laten vervallen. Groetjes Leo!

• JVVH

Wij zitten in dezelfde positie. Alleen willen wij een restitutiepolis. We hebben altijd zelf moeten betalen. Grote rekeningen direkt doorsturen en na betaling van de verzekering de tandarts of ziekenhuis betalen. De verzekering die we hadden betaalde altijd heel snel, maar biedt nu slechts een natura polis aan!

Wij denken er hard aan om ONVZ te nemen. Is er nog een collectief voor deze verzekering?

Mijn man en ik zijn VUTTERS, dus we kunnen niet meer via ons bedrijf in het collectief.

Graag bericht

Janny

• PeepPeep

Ik ga daar ff kijken ;-)

• PeepPeep

Bij independer met die schuifjes schuiven vind ik onzinnig, zegt niets over wat werkelijk verzekerd wordt. Ik heb er wel (en al eerder, ook via Tros Radar) gekeken maar is lang niet zo specifiek in vergelijken als die andere.