Hallo,
Ik ben ook driftig aan het vergelijken geslagen, mijn vrouw en ik moeten onszelf nog onderbrengen bij een zorgverzekeraar.
We hebben geen eisen, maar het lijkt ons verstandig om je op bepaalde punten zo volledig mogelijk te verzekeren ook al gebruik je op dit moment de faciliteiten niet. Zaken als kraamzorg, IVF behandelingen, alternatieve geneeswijzen enz. zitten we niet op te wachten, maar tandarts en algemene zorg (huisarts, ziekenhuis, medicijnen, etc) willen we wel zo compleet mogelijk hebben.
Op zich lijkt een naturaverzekering fijn, hoef je geen rekeningen voor te schieten. Afgelopen jaar was het soms even tobben met de tandartsrekening voor schieten en wachten tot je het terug kreeg……
Nu kan ik vragen: wat is hiervoor de beste verzekering…….. maar dat is in het woud van zorgverzekeringen niet of amper te bepalen.
Nu zag ik bij Menzis een pakket met basisverzekering, uitgebreidste aanvullende verzekering en uitgebreidste tandartsverzekering dat maximaal 124 Euro per persoon gaat kosten. Dit lijkt mij niet slecht als ik het met b.v. OHRA, ONVZ en anderen vergelijk. Of zie ik dat verkeerd?
Overigens heeft VGZ ook een leuk aanvullend pakket voor een mooie prijs heb ik het idee.
Ik word helemaal gek van het vergelijken……. misschien dat jullie kunnen meedenken?
En is er niet een verzekeraar die gewoon zegt: kies zelf wat je wil verzekeren, per onderdeel betaal je dan een X-bedrag extra. Zoals kraamzorg, zit in veel pakketten maar velen zullen hierbij het gevoel hebben: zonde dat ik daarvoor betaal…….
Hans