Tips maatschappijen gevraagd

• M van Dam

Ik weet dat de glazen per jaar vergoed worden, en ik neem dat je het montuur zelf moet bekostigen, zoals dat al jaar en dag het geval is! bij iedere verzekeringsmaatschappij!

Je hebt de keuze vrijheid bij Avèro om bij elke optcien je glazen te laten maken. Bij VGZ moet je het bij Hans Anders laten maken, dat bepaald de maatschappij en niet jij! Staat mij ook al tegen trouwens!

Wat die sterelisatie betreft, Je zult dan toch even contact op moeten nemen met Avèro-Achmea, die kunnen je het precies vertellen! Want die methodes die je beschrijft, die ken ik niet!

• Venus

Het staat inderdaad in de voorwaarden van VGZ dat ze alleen H.A. vergoeden maar dat is niet helemaal waar. Ik koop mijn lenzen gewoon bij de opticien (geen bekende keten o.i.d.) om de hoek en ook die kreeg ik gewoon vergoed van VGZ.

Groet,

Venus

• M van Dam

Ja, die KREEG je ook vergoed! Die vlieger gaat nu echt niet meer op hoor! Want nu staat het heel duidelijk in de polis vermeld, dat je ALLEEN maar bij Hans Anders terecht kan. En voorheen, stond dit dus NIET vermeld in de polis!!

Wat mij dus heel duidelijk is geworden bij het VGZ is: Dat ze stiekum heel veel dingen hebben weggehaald cq veranderd! Dus OPPASSEN geblazen, en HEEL GOED!!! de polissen lezen, want daar staat het n.l. en niet zomaar op een overzichtje van vergoedingen afgaan, want dan ga je het schip in!!

• ina

Ik ben nu bij Achmea verzekerd vergoeding van E900 per jaar. Is er nog een ruimere verzekering mogelijk ergens anders zonder dat je gekeurd hoeft te worden? Wie weet een anntwoord? Bednakt.M van Dam schreef:

>

> Ik heb het advies van Simon gisterenavond gelezen, en ben

> vanmorgen eens even goed gaan spitten op de site van Veltman.

> Het was voor ons iig heel positief, omdat mijn man zich wilde

> gaan verzekeren bij Avèro-Achmea. Nu wilt het geval, dat mijn

> zwager zich ook bij Avèro wil gaan verzekeren, dus heb hem

> vanmorgen gebeld, en hem de site na laten lezen, en voor hem

> was het ook heel erg positief.

> Hij heeft ook met Veltman gebeld, en kreeg te horen, dat als

> je je collectief verzekerd, je dan automatisch lid bent van

> die stichting, en je dus ieder jaar recht hebt op die

> collectiviteitskorting. Ook zijn de prijzen die er genoemd

> worden incl. assurantiekosten. ook positief. Al bij al, als

> mijn man zich via Veltman gaat verzekeren, dus:

> Basis-restitutie + Excellent + tand 250, dan betaald hij 110

> euro per maand, en gewoon aanmelden via Avèro-Achmea zelf

> komt hij uit op 119 euo.

> Scheeld per maand dus 9 euro = per jaar 108 euro!! Is toch

> geld nietwaar?

• Grard

Op de VGZ site lees ik als volgt v.w.b. bril/ glazen:

€ 70,00 per zijde of volledig via Hans Anders 1x per 2 jaar

Dus ook wanneer men een andere opticien verkiest maar dan beperkt tot € 70.–

Hetzelfde dus als voor de nieuwe zorgverzekering.

Voor een bril bij HA betaalt VGZ naar eigen zeggen een hoger maximaal bedrag .

Je reinste discriminatie.

Wij kiezen er voor om toch naar de eigen opticien te gaan omdat die geen 10 km van ons vandaan zit maar binnen een paar km en omdat de zorg daar ons meermalen aanzienlijk beter is gebleken.

Wanneer we nu een aanbieder tegen komen die de vrijheid bij de klant laat stappen we gelijk over.

• Simon Kabelfoon

Die zijn er echt genoeg hoor.

VGZ gaat voor een naturadekking en inherent daarbij is gestuurde zorg, wat bij VGZ dus o.a. de brillen betreft.

Het staat VGZ geheel vrij u welke dekking dan ook aan te bieden even zo goed als dat het u geheel vrij staat naar een andere verzekeraar te gaan.

• Helena

Bij Avero Achmea kun je ieder jaar nieuwe brillenglazen krijgen!

Je kunt hiervoor kijken op de site van Avero Achmea, maar voor collectiviteitskorting waar iedereen gebruik van kan maken, kun je ook eens kijken op de site van mijn tussenpersoon www.veltman.nl

• Grard

Ik heb even gekeken Helena, ook bij/ via Veltman is de tandarts beperkt tot 75 % van de kosten en ljkt het dat voor een 18 jarige de volle premie moet worden betaald.

Eén keer per jaar brilglazen of lenzen komt vrij aardig overeen met één keer per twee jaar een complete bril met beperking max. € 140,– ( VGZ)

Voor mensen met grotere kinderen lijkt het kleine financiele voordeel in eerste instantie leuk maar zodra de kinderen 18 jaar worden kost het ineens stukken meer dan bij VGZ of CZ.

Ook wel grappig dat ze schrijven dat mensen geen vergelijk meer hoeven te maken omdat zij dat al hebben gedaan. Ze adviseren vervolgens de T1000 maar schrijven over het voordeel van T extra.

Appels adviseren en zeggen dat peren lekkerder zijn.

• Helena

Omdat jij zei dat bij VGZ kinderen van 18 niet het volle pond hoeven te betalen was ik natuurlijk nieuwsgierig wat zij daar dan voor premie betalen en daarom heb ik net een premieberekening gemaakt bij VGZ en daar blijkt dat je ook gewoon voor een 18-jarige dezelfde premie moet betalen als andere volwassenen, n.l. E. 108,-.

Dus dit is hoe dan ook duurder en dan ook nog voor een naturapolis!

Ook is er voor de orthodontist helemaal geen dekking!!! een beugel kost toch al gauw E. 2.100,- (weet ik uit ervaring).

Van die tandarts weet ik niet precies wat je bedoelt, omdat ik niet kan vinden waar

zij de T 1000 dekking adviseren en de andere dekking vergelijken.

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies wat brillenglazen kosten, dus daar kan ik niet over oordelen.

• Grard

Klopt Helena. IK had het mis. Bij allemaal lijkt het er dus op dat bij 18 jaar het volle pond moet worden betaald. OOk dat VGZ enkel een natura polis aanbied. Wel met bijna 100% dekking schrijven ze. Dat moet dan meer dan 99% zijn?!

Wij gaan nu in ieder geval weg bij VGZ omdat we voor restitutie kiezen.

Maar orthodontie zit toch nergens in het basispakket?