Tips maatschappijen gevraagd

• Marieke

Ik ben al dagen bezig met vergelijksites en sites van zorgverzekeraars, maar kom er niet uit.

Ik wil voor persoon 1 (man, 29 jaar, gezond, tot nu toe zelden zorgkosten):

-basisverzekering, restitutie

-alleen als het gunstiger is aanvulling voor brillen.

(laatste bril was ca. 500 euro, als de extra premie meer dan 15 euro in de maand is dan kunnen we de bril beter zelf betalen).

-geen eigen risico, of eigen risico moet max. 2x de korting daarvoor zijn (dus 500 ER moet 250 euro per jaar korting geven).

Goedkoopste wat ik tegenkwam is Anderzorg, maar volgens mij is dat stiekem toch een naturapolis.

Persoon 2 is moeilijker: (vrouw, 29 jaar, elk jaar ca 1000 euro aan zorgkosten, grootste deel is tandarts)

-Basisverzekering, restitutie

-geen eigen risico

-Tandartskosten komende 2 jaar ca. 1000 euro per jaar. Tandartsverzekering met 100% dekking gezocht (geen 75%) en incl inlays.

-Komend jaar enkele behandelingen Mensendieck (uitloop 2005, nog 5 te gaan)

-Medicijnkosten ongeveer 100-200 euro per jaar

-Anticonceptie > 21 jaar

Dus: een tandartspakket en een aanvullend pakket (geen toppakket, maar ergens in het midden)

Wie kan me een paar verzekeraars tippen. Ik ga ze zelf wel vergelijken, maar met het oerwoud van álle verzekeraars kom ik er niet uit.

Als collectieve opties heb ik o.a. Rabo/Interpolis, maar dat is natura.

Werkgever heeft ook een collectief, maar ik ga daar in februari weg.

Het aanbod van mijn huidige verzekeraar is alleen natura, dus daar ga ik sowieso weg.

• Simon Kabelfoon

Anderzorg is inderdaad natura en is NIET de goedkoopste basisverzekering.

Alleen een aanvulling waarin (met name) een royale brillenvergoeding zit voor max. € 15,== per maand ben ik nog niet tegengekomen.

Royale brillenvergoedingen zitten doorgaans alleen in de meest-uitgebreide aanvullende dekkingen (en dat loopt al gauw op naar € 40,== of meer per maand).

Wat betreft persoon 2, denk ik dat u tegen acceptatieproblemen bij verzekeraars aan gaat lopen (wanneer je een heel uitgebreide dekking/tandartsdekking wenst worden er gezondheidsvragen gesteld en met deze prognose vrijwel zeker afgewezen).

Maar om daar verder op in te gaan eerst een “tegenvraag”.

Hoe bent u nu verzekerd, dus bij wie en met welke aanvullende dekkingen?

• Henk

Ik denk dat het zinvol is om een vergelijk te maken op independer:

http://www.independer.nl/default.aspx?section=basisverzekering&page=zvvoorkeurinvoer&location=basisverzekering.zvvoorkeurinvoer&refer=nb71-99-u

en daar dan het uitvoerige pakket te vergelijken.

• ABS

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Anderzorg is inderdaad natura en is NIET de goedkoopste

> basisverzekering.

Wie heeft dan wel de goedkoopste basisverzekering?

Want bij Independer staat Anderzorg (al is het niet met name geschreven) bovenaan als zijnde de goedkoopste.

• ABS

Wat mij stoort aan Anderzorg is dat ze (haast) nooit bereikbaar zijn en alleen bereikbaar per telefoon!!! Hoe moet dat dan als je vragen hebt of declaraties te doen?

• Simon Kabelfoon

Precies, iets om over na te denken.

Of het de allerlaagste basispremie is weet ik niet (er zijn collectiviteiten die daar weer onder zittn, maar dan dien je wel aan voorwaarden te voldoen), maar € 82,47 per maand.

Ik heb beloofd de site niet meer te noemen, maar klik op wat prikken elders op deze pagina en je komt 'm vanzelf tegen.

• Marieke

Sinds enkele maanden beide IZZ ziekenfonds, basis + basis-aanvullend + aanvullend pakket 1.

Daarvoor persoon 2 verplicht collectief bij IZA (duur!), zonder aanvullingen en persoon 1 bij Zilveren Kruis, met een of ander aanvullend pakket.

Ik heb het een beetje gehad met die aanvullende pakketten. Kosten veel en vergoeden vaak maar een deel. Van IZZ bijvoorbeeld iets van 170 euro terug voor een dure bril. 200 euro terug van een tandartsrekening van 600 euro. Dan kan ik ze beter meteen helemaal zelf betalen zoals destijds bij IZA.

Maar ja, 3 jaar terug betaalde ik zonder moeite de fysiotherapeut zelf, maar die tarieven zijn ook flink omhoog.

In ieder geval kunnen we fysio en tandarts meestal nog wel zelf betalen.

Dus misschien maar 2x basis.

Met Zilveren Kruis hadden we qua dienstverlening heel goede ervaringen. Met IZA en IZZ minder. Probeer IZZ eens telefonisch te bereiken…

Declareren ging bij alle 3 probleemloos.

• Helena

Hallo Simon,

Ik heb dit forum pas eergisteren ontdekt en ik moet toegeven dat het ontzettend leuk is om te reageren en de reacties van andere mensen te zien.

Ik heb ook een vraag aan jou, n.l. als ik bij Veltman op de site kijk dan zie ik staan dat Delta Lloyd een restitutiepolis heeft met gecontracteerde zorg, wat is dan het verschil met een naturapolis?

Leuk trouwens dat je zo positief met mijn reacties omgaat.

Groetjes Helena

• Simon Kabelfoon

Delta Lloyd heeft maar voor een beperkt aantal handelingen (fysiotherapie, zittend ziekenvervoer en knie/heupoperaties) gecontracteerde zorg.

Daar hangen dan wel behandel/zorggaranties aan en dat lukt natuurlijk beter wanneer je dan ook gecontracteerd hebt.

Voor de rest restitutie als iedere andere restitutiepolis.

En waarom niet positief zijn over wat een ander heeft gevonden.

Ik ben best aardig op de hoogte van wat er zoal te koop is, maar ken/weet lang niet alles.

Degene die jij op het spoor bent gekomen doet een nette aanbieding en presenteert dat sober maar duidelijk.

ABS vindt dat blijkbaar niets, maar de dagelijkse vragen die ik op me af krijg gaan bijna allemaal over “onoverzichtelijk, weet niet meer wat te keizen dus blijf maar zitten (grote fout!!!) en dergelijke”.

De site van Veltman is juist voor die groep erg verhelderend.

• Grard

De polis van Delta Lloyd zien er helemaal niet verkeerd uit maar zodra de kinderen 18 jaar worden moeten ze vol worden betaald of er resteert een karige polis. Dat lijkt bij bijvoorbeeld VGZ dan weer beter wanneer ze 18 worden kunnen ze in de jongerenpolis die een goede dekking geeft tegen lage premie.

Correct geconstateerd of onjuist?