hoe zit het met collectiviteit

• Simon Kabelfoon

Ja, goed begrepen.

Da's op zich niet uniek trouwens, daar zijn er wel meer van.

Dat noemen ze “open-collectiviteiten”.

• ABS

Ik vind die € 105,- een berg geld.

Wat ik wens van een site is overzichtelijkheid. Die vind ik bij OZ. Ik vond hem tenminste erg overzichtelijk. Flashdingen hoeft voor mij niet. Ik zoek duidelijkheid zodat ik kan gaan vergelijken, en dat valt me als leek in het zorgverzekeringsvak dus flink tegen.

- Ik ben gezond maar vanuit mijn werk gezien loop ik natuurlijk wel bepaalde risico's (ben vrachtwagenchauffeur en veel van mijn vrienden die dat ook zijn -met name diegene die al wat ouder zijn- hebben zo van die chauffeurskwaaltjes. Rugproblemen, knieeen etc. Fysio zou dus misschien wel handig zijn. En natuurlijk een goede buitenlanddekking. Nee, de werkgever heeft hiervoor niets extra's geregeld en is niet via TVM verzekerd. Niet schrikken maar bij een van mijn voormalige werkgevers is ooit een onderweg overleden collega vervoerd door het eigen bedrijf — klinkt echt shit en zo ondervonden wij dat toen ook, maar dat is voornamelijk het idee — het komt voor dat hoe moet je dat zeggen overledenden in kist worden vervoerd bv als die moeten gaan vliegen of ergens op een ander vliegveld zijn aangekomen dan Schiphol)

- een ongeval zit in een klein hoekje. Je kunt bv van de wagen vallen en hierbij je kruisbanden scheuren zoals dat bij een collega is gebeurd die het opstapje miste.

Hoe zit het dan met de basisverzekering inzake fysio?

Ik zit voornamelijk met de vraag: Bij welke maatschappij - restitutie lijkt mij inmiddels aantrekkelijker omdat je dan tenminste nog je eigen keuzen kunt maken mocht het zover komen. Maar of ik me aanvullend ga verzekeren of niet … daar ben ik ook nog niet uit.

- Geen kinderwens, absoluut niet. Daarvoor heb ik dus geen aanvullende verzekering nodig.

Collectief zou kunnen via United Consumers (VGZ) of de vakbond (heeft iets met Agis … en daar heb ik de term ‘marktconform bedrag’ meerdere malen voorbij zien schuiven … ).

VGZ Basis (eigen risico 500) € 73,- per maand

aanvullend uitgebreid € 11,-

Dan ben ik voor € 84,- klaar.

of OZ toch maar …

Argggggg als leek wordt je er helemaal GEK van!!!

• ABS

Welke “open-collectiviteiten” zijn er zoal?

Zijn daar nog haken & ogen aan???

• M van Dam

105 euro duur??? Nou echt niet!!

Als je even de moeite neemt, om te kijken wat Avèro-Achmea vergoed? in het Excellent pakket, en je vergelijkt dat met VGZ! Dan is VGZ zwaar FLUT!!

Haalt het bij lange na niet met Avèro hoor!

En ik kan het weten, want ik zit nu nog bij het VGZ, maar zeker weten dat ik daar opstap! Neem alleen maar de tanddekking: 1500 euro per lopende verzekeringstermijn!!……Heb 2 kinderen, waarvan er 1 zowiezo een beugel moet!

Laat me niet lachen……VGZ is echt zwaar flut!!!

• ujukarin

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Stond in de laatste poll's niet als beste genoteerd (dat is

> en blijft voorlopig ONVZ), was best wat kritiek op.

> Over meerdere jaren genomen is de dienstverlening echter wel

> best op orde en iedere verzekeraar loopt wel eens tegen

> achterstanden op. Bij Avero was dat het afgelopen jaar met

> name het geval.

“Wel best op orde”, kan ik daaruit opmaken dat ik bij Avero niet slechter zal zitten dan bij de meeste zorgverzekeraars? Ben momenteel verzekerd bij SIZ.

• ujukarin

Kende ik niet. Is dit ook open als ik voor m'n overige verzekeringen een andere tussenpersoon heb?

En ABS, waarom wauw? Omdat ik na lang zoeken uiteindelijk ben uitgekomen bij Avero-Achmea, en wel ditzelfde (excellent) pakket. Heb een chronische aandoening en dus een goede dekking nodig. Wat betreft verhouding prijs/dekking is dit sowieso al een hele goede keus, maar hiermee geeft Simon (dank je, had 'm zelf vast niet gevonden!) me de mogelijkheid om de verzekering met korting af te sluiten. En wat M. van Dam zegt klopt, ik heb de afgelopen weken heel wat verzekeraars met elkaar vergeleken, en dit is voor die premie echt de meest uitgebreide dekking. Ik heb nog gekeken bij ONVZ, die staat bekend als beste zorgverzekeraar, en zelfs daarmee vergeleken was Avero voor mij iets gunstiger (beide toppaketten scheelden wat dat betreft niet veel). En bij ONVZ betaal je een VEEL hogere premie.

• ABS

Hi,

Ik heb het geluk dat ik gezond ben en ook op korte termijn daarin geen verandering verwacht. Ik vind het vergelijken van verzekeringen erg ingewikkeld … ook kun je natuurlijk niet in de toekomst kijken.

Wel wil ik gezien mijn werk een goede buitenlandverzekering.

Tandartsverzekering niet, heb ik ook nooit gehad altijd zelf betaald en gelukkig een aardig goed gebit (twee vullingen en een ongelukje met m'n voortanden tijdens mijn werk … ijzerenhaak tegen gekregen bij het openmaken van m'n trailer).

Dat van de Rabobank (interpolis) schijnt weer te maken te hebben met CZ.

Interpolis .. CZ? En is dat slecht dan? ffff… zie je, ik kon d'r werkelijk niet meer uit.

• Simon Kabelfoon

Ja, dat kunt u daaruit opmaken.

Hehb zelf een andere voorkeur, maar zou Avero-Achmea zeker kunnen aanbevelen.

• Simon Kabelfoon

Heleen,

de credits inzake Veltman zijn voor Helena, zij maakte mij en anderen hier op opmerkzaam.

• Helena

Ja, iedereen die zich aanmeld kan profiteren van de geboden collectiviteitskorting,

ook al heb je je andere verzekeringen bij een andere tussenpersoon.