hoe zit het met collectiviteit

• Sander

Mijn werkgever heeft iets met OZ maar hiervan heb ik nog niets mogen ontvangen.

Hoe dat aanbod eruit ziet weet ik dus niet.

Heb ik gelijk dat alle basisverzekeringen exact hetzelfde zijn?

En dat de verschillende verzekeringsmaatschappijen dus te onderscheiden zijn op hun aanvullende verzekeringen?

Wat ik wil van een verzekeringsmaatschappij:

Als ik in het ziekenhuis kom NL of binnen de EU dat er goed voor mij gezorgd wordt. Bv na een ongeval of stel dat je kanker krijgt. Dan moet je goed verzekerd zijn en alle kuren kunnen krijgen die je nodig hebt om dat te overleven.

Is de basisverzekering hiervoor afdoende?

Ik heb nu een groot aantal verzekeringen en aanvullende verzekeringen bekeken maar ik moet je eerlijk bekennen hoe meer ik er bekeken heb hoe minder ik ervan ga begrijpen.

• Maisy

We hebben hier net de verzekeringsadviseur gehad en ja, alle Achmea's zijn hetzelfde. Confior is hetzelfde als Menzis, Fortis ASR is hetzelfde als de Amersfoortse, ONVZ was hetzelfde als Delta Loyd en Nationale Nederlanden, dus er is vast nog meer hetzelfde…….

• Simon Kabelfoon

Avero-Achmea wijkt wezenlijk af van de andere Achmea's (A-A is met name restitutie-georienteerd en biedt bovendien meer-uitgebreide aanvullende dekkingen aan).

Delta Lloyd heeft niets met ONVZ van doen (in tegendeel zelfs), maar ONVZ voert wel de zorgverzekering uit van Allianz, Nat. Ned. en Aegon.

En Anderzorg???? (Menzis dus.)

• Simon Kabelfoon

Basisverzekeringen zijn dus NIET exact hetzelfde.

Om te beginnen is er een verschil in naturapolis (is gestuurde zorg) en restitutiepolis (vrije keuze van zorgverlener).

Daarnaast kunnen er ook inhoudelijke verschillen zijn (bijvoorbeeld bij de wijze en omvang van kraamzorg en er zijn nog wel een paar puntjes van verschil tussen aanbieders te vinden)

De basisverzekering kent in de meeste gevallen bij een buitenlanddekking een maximale vergoeding van het Nederlandse tarief.

Ken de verschillen met de kosten over de grens niet goed, dus kan daar niet concreet over oordelen.

OZ is overigens een naturaverzekering (ze hebben niet anders), maar staat op zich wel bekend als een betrouwbare zorgverzekeraar.

Heeft werkgever niet andere aanvullende voorzieningen getroffen?

In het vervoer zijn er heel vaak aanvullende dekkingen onder de vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering (kosten van repatriering bijv.).

Informeer eens bij werkgever.

Kies je voor alleen de basisverzekering, dan kan een chauffeursreisverzekering voor aanvullende dekking in het buitenland een serieuze optie zijn (informeer eens bij Elvia of Europeesche).

• sjococo

Veel kans dat een en ander al via Uw werkgever verzekerd is. Zoals overbrengen en onderdak bieden van partner indien nodig en repatriëring. Beperking is natuurlijk dat dit niet geldt indien U in Uw vrije tijd naar buitenland reist, dan is enkel en alleen Uw zorgverzekering en/of reisverzekering weer van toepassing. Vraag het Uw werkgever.

In transport is er ook een collectief van TLN via TVM Transportmodule bij CZ ondergebracht. CZ kent natura en restitutie, maar restitutie heeft wellicht meer weg van naturapolis.

tanti saluti,

coen

• ujukarin

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Avero-Achmea wijkt wezenlijk af van de andere Achmea's (A-A

> is met name restitutie-georienteerd en biedt bovendien

> meer-uitgebreide aanvullende dekkingen aan).

Wat betreft polisvoorwaarden is Avero-Achmea voor mij het meest gunstig. Het enige probleem is dat je het serviceniveau e.d. nooit vantevoren in kunt schatten. Mij is verteld dat ze zo snel mogelijk uitkeren, en dat ook bij de restitutiepolis het vaak mogelijk is om rechtstreeks de zorgverlener te laten betalen. Weet u hoe deze verzekeraar bekend staat?

• ujukarin

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Kijk trouwens ook even op www.veltman.nl (zo geef ik mijn

> collega ook de ruimte), die heeft een prima aanbod van

> Avero-Achmea en kan een goed alternatief blijken.

Wauw, naar zoiets zocht ik nu net! Ik heb zojuist meer informatie opgevraagd, maar begrijp ik het goed dat ik me hier eenvoudig aan kan melden zonder verplichtingen of wat ook en dan kan profiteren van de korting die hier geboden wordt?

• ABS

Wauw … Hoezo?

De premie voor uw zorgverzekering:

Basisverzekering:

maandpremie 85.45 kwam eruit

Aanvullende verzekering Excellent: 19.85

Uw totale premie:

105.3 Euro

Dat noem ik dus niet goedkoop. Ook kan ik op deze site niet zo snel vinden wat ik hiervoor krijg. Daarnaast vind ik de site ERG SAAI.

Kan ook niet kiezen voor een eigen risico want dan moet ik gaan bellen etc etc etc.

• Simon Kabelfoon

Stond in de laatste poll's niet als beste genoteerd (dat is en blijft voorlopig ONVZ), was best wat kritiek op.

Over meerdere jaren genomen is de dienstverlening echter wel best op orde en iedere verzekeraar loopt wel eens tegen achterstanden op. Bij Avero was dat het afgelopen jaar met name het geval.

• Simon Kabelfoon

De Avero-dekking met Excellent uitbreiding voor € 105,30 niet goedkoop!!??

Is een echt heel beste prijs-/prestatieverhouding hoor.

Toegegeven,

- je hebt weinig keuze op deze site het is die aanbieding of niet, maar echt….. om jaloers op te worden (en dat zeg ik dus als concurrent/collega van Veltman) als die aanbieding je past.

- misschien saai, maar wel heel “to-the-point”.

Als ik alle reacties op dit prikbord de afgelopen maanden zo eens volg verdient saai eerder de voorkeur dan flashy en onoverzichtelijk.

Dus nog een keer voor mijn concullega…. www.veltman.nl !!!!!!!!!!