Weet iemand hoe het zit met de sites van zekerzorg.nl etc.
Sites waar je collectief korting kan krijgen.
Is dit legaal?
Er zijn meer zogenaamde open-collectiviteiten, waaraan iedereen kan deelnemen.
Om te voorkomen dat ik teveel reclame maak, kijk even een paar topics terug daar komt nog wel een naam voor.
Is allemaal volstrekt legaal, mits collectiviteit maar op enigerlei wijze kan duidelijk maken waarom een korting kan worden gegeven.
Bij sommige aanbieders is dat heel simpel.
1. U voert zelf al uw gegevens in de administratie in wanneer u zich aanmeldt (dat spaart administratiekosten uit)
2. De bemiddelende aanbieder laat het nodige van zijn commissie/provise (om dezelfde reden als onder 1) ten goede komen van de verzekerde.
Sander,
wanneer je wat verder deze pagina's doorloopt zul je zien, dat ik betrokken ben bij die site en dan wordt je al gauw (terecht misschien) beticht van spammen.
Maak voor je zelf eens een vergelijking op www.zorgplanet.nl tussen bijv. Delta Lloyd (da's de verzekeraar die achter de door mij genoemde site zit) en Interpolis en je zult minimaal 2 dingen zien:
1. de aanvullende dekkingen van Interpolis gaan op tal van punten veel minder ver
2. Interpolis is een naturaverzekeraar en dat betekent per definitie sturing in de zorgverlening (is nu nog maar maximaal 10%, maar zal als het aan naturaverzekeraars ligt snel toenemen). Dat betekent dus een beperkte keuzevrijheid in de zorgverlening. Wanneer je daar geen probleem mee hebt, kan het een prima keuze zijn.
Kijk trouwens ook even op www.veltman.nl (zo geef ik mijn collega ook de ruimte), die heeft een prima aanbod van Avero-Achmea en kan een goed alternatief blijken.
Ben je toevallig ook nog student, dan zijn er weliicht nog andere alternatieven.
Succes met het maken van keuzes, 't is niet zo eenvoudig als verzekeraars doen voor komen.
> Ben je toevallig ook nog student, dan zijn er weliicht nog
> andere alternatieven.
Nee, ik ben internationaal chauffeur.
Als ik dus een ongeval krijg in het buitenland wil ik natuurlijk dat die kosten door mijn zorgverzekeraar vergoed worden. In de 15 jaar dat ik overigens nu in het vervoer werkzaam ben is mij gelukkig nog niets overkomen, maar een ongeval zit in een klein hoekje.
Niet alleen een verkeersongeval maar je kunt tijdens het laden ook van je tank afvallen en dan?
Die kosten moeten volledig vergoed worden. Ik heb er al aan gedacht om dit af te dichten door een zakelijke reisverzekering te nemen. Maar als dat alles binnen de zorgverzekering kan is dat mij ook goed, beter zelfs.
Wat houdt de basisverzekering eigenlijk in ‘buitenland kosten’ ?
Ik krijg hier maar geen goed beeld van.
Voor de rest denk ik wel dat de basisverzekering voor mij voldoende zal zijn. Ben haast nooit ziek of zo. Maar een blessure oplopen door mijn werk dat zou kunnen. Fysio de eerste 10 sessies zou ik zelf nog kunnen betalen. Daarna wordt het toch door de verzekeraar vergoed?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?