CZ gedwongen eerder kiezen??

• dorien

Vandaag ontvangen van CZ een brief naar aanleiding van het opzeggen van de werkgever van het collectieve contract:

Eerst bieden ze aan om de polis op individuele basis voort te zetten en dan de volgende alinea:

“Indien U geen gebruik wilt maken van dit aanbod verzoeken wij u de verzekering binnen 14 dagen schriftelijk op te zeggen. Wanneer wij voor deze termijn geen opzegging van u ontvangen, wijzigen wij uw collectieve verzekering in een individuele verzekering per 1 januari 2006. Wij gaan er dan vanuit dat u bij CZ verzekerd wilt blijven. U wordt voor hetzelfde aanvullende pakket en eigen risico ingeschreven als dat u had bij de collectieve”.

Kan ik de verzekering nu nog omzetten naar individueel tot ik besloten heb welke ziektekostenverzekeraar ik kies of zit ik hier binnen 14 dagen aan vast voor een jaar?

Dorien.

• Adri

Verzekering is tot 1 maart 2006 op te zeggen. Daarna gaat men er vanuit dat u accoord gaat met de aanbieding.

Overigens is prijsstelling van CZ niet verkeerd. Ik heb een excel sheet met alle premies.

Wanneer u die wil hebben mail mij dan even.

• Simon Kabelfoon

Advies is in ieder geval NIET te reageren richting CZ (voor je het weet ga je op de een of andere manier akkord en dan “hang je”).

U heeft gewoon het recht tot 01-03-2006 om de aangeboden dekking van CZ op te zeggen met terugwerkende kracht tot 01-01-2006.

Ben het in die zin met Adri eens, dat de prijsstelling niet verkeerd is, maar in de combinatie prijs/prestatie komt CZ zeker niet op de eerste plaatsen.

Rustig aan vergelijken is het devies, u heeft nog bijna 2 maanden.

Een globale voorwaardenvergelijking kunt u maken op www.zorgplanet.nl en wanneer u op voorwaarden een selectie heeft gemaakt loont het de moeite om op zoek te gaan naar eventuele collectiviteiten (kortingen kunnen makkelijk oplopen tot 12%, soms meer).

• dorien

Ik vind die alinea overkomen alsof je eraan vast zit als je niet reageert binnen 14 dagen.

Met de vergelijking van verschillende collectieven zijn we al bezig en als ik het goed begrijp kunnen we ook gewoon nu niet reageren en over een maand CZ opzeggen.

Dorien.

• Simon Kabelfoon

Zo komt die alinea ook (terecht) op u over, want CZ schrijft het ook zo.

Maar goed, iedereen mag natuurlijk schrijven wattie wil, u heeft en houdt gewoon uw opzeggingsrecht tot 01-03-2006, tenzij u reageert richting CZ.

Als u al reageert richting CZ, dan in de trant van “fijn dat u mij helemaal 14 dagen geeft, maar ik neem de tijd en reageer uiterlijk 28-02-2006”.

• dorien

Bedankt voor het antwoord

Dorien

• Helena

kijk voor een goede vergelijking op de site www.veltman.nl

• Simon Kabelfoon

Daar is mooi werk gedaan bij Veltman (zelfs National Academic meegenomen met haar van een bestaand aanbod afgeleide product!).

Mis wel een paar verzekeraars, maar dit geeft best een mooi overzicht.

Nadeeltje….. vergelijking is vrij grof op hoofdlijnen en steeds alleen met eigen aanbod, waardoor het eigen aanbod van Avero-Achmea er net iets beter uitkomt dan het is (mis toch wel een paar verschillen hier en daar).

Overigens is Avero-Achmea (zeker met de korting die hier wordt geboden) op zichzelf een prima prijs/prestatieverhouding.

• Helena

Wat ik van de site van www.veltman.nl vindt is dat zij voor mij alle vergelijkingen al hebben gedaan. N.a.v. deze vergelijkingen is Avero Achmea als beste uit de bus gekomen (vinden zij en ik ben het er eigenlijk wel mee eens)

Scheelt mij een hoop werk en tenslotte weten zij er meer van dan ik.

En let op! de vermelde korting is voor iedereen.

Dus een zeer interessante site!

• Simon Kabelfoon

Helemaal mee eens.