premie nieuwe en oude zorg ver zek..

• wouter

hallo allemaal, mijn vraag is : ik heb me aangemeld bij een andere zorgverzekeraar, maar het duurt even voordat het rond is .

(acceptatie).

inmiddels heeft mijn huidige zorg ver z r . de premie voor jan al afgeschreven. die premie is hoger dan van mijn nieuwe zorgverzekeraar. wat nu als ik kosten moet maken voor maart 2006. hoe wordt dit verrekend.en hoe zit het met de premie van de oude zorg verz.? bvd.

• wim

Voor zover ik het begrepen heb lossen de betrokken zorgverzekeraars dit onderling op. De premie die u dus reeds betaald hebt wordt verrekend met de nieuwe zorgverzekeraar.

• richard789

Deze vraag had ik dus ook.

Mijn bijkomende vraag is hoe weten de 2 maatschappijen dat ze moeten gaan verrekenen

Aanvraag bij Oz en opzegging bij Menzis zijn los van elkaar verstuurd.

Liefst wil ik dus premie van oude verzekering laten terug boeken maar weet niet of dit kan en of dit geen nadelige gevolgen heeft mocht er komende tijd kosten komenwim schreef:

• Simon Kabelfoon

Naar mijn mening geldt dat alleen voor de reeds gedeclareerde kosten.

Bij opzegging oude verzekering zal daar de reeds betaalde nominale premie worden gerestitueerd en bij de nieuwe verzekeraar wordt vanaf 01-01-2006 de nieuwe premie in rekening gebracht.

• Maisy

Simon, wat bedoel je precies met wat er geldt voor reeds gedeclareerde kosten?

• Simon Kabelfoon

Kosten die je hebt gemaakt en gedeclareerd zijn bij de oude verzekeraar, omdat er (nog) geen nieuwe verzekeraar bekend was (je hebt immers tot 01-03-2006 om over te stappen).

• ujukarin

Ik weet niet hoe lang je aanvraag bij de nwe zorgverzekeraar gaat duren, maar met één keer niet betalen ben je nog niet onverzekerd hoor. Ik betaal per acceptgiro, ben nog niet op dit punt, maar laat tegen die tijd gewoon de girootjes liggen die ik niet hoef te betalen.

• Maisy

Sorry, ik ben niet zo snel, wat geldt er nou voor die kosten, die je hebt gedeclareed bij je oude verzekering, omdat de nieuwe nog niet bekend was ( en je had bedacht dat 30 maart ook nog een prima datum zou kunnen zijn om van verzekering te wisselen)?

• Simon Kabelfoon

Waar je die 30 maart vandaan haalt is mij een raadsel, maar dat terzijde.

Zoals ik het totnogtoe heb begrepen, zal de oude verzekeraar de reeds gedeclareerde kosten verrekenen met de nieuwe verzekeraar.

Voorts restitueert de oude verzekeraar de ten onrechte betaalde premies met terugwerkende kracht tot 01-01-2006 aan de verzekerde en brengt de nieuwe verzekeraar de premies in rekening vanaf 01-01-2006.

• Maisy

Sorry, 28 februari, maar ik heb het ook zo begrepen ja, dat de oude verzekering gewoon vergoed, zolang de nieuwe niet bekend is, dus maar hoepn dat dit goed gaat…Het zou zelfs geen probleem zijn, als je een nieuwe verzekering neemt die iets niet vergoed, wat de oude wel vergoede en ook al vergoed heeft in de tussentijd.