brilvergoeding

• greet eijgenraam

wij zijn een gezin 2 volwassenen en en kind van 15 jaar. we zijn alle 3 brildragers.

mijn vraag is bij welke verzekeringen kan men gedeelte of helemaal vergoeding krijgen. we zijn nu verzekerd bij IZZ via mijn werk en krijg 1 x per 2 jr volledige brilvergoeding bij aanvullende verzekering.

mijn vraag zijn er ook andere zodat we kunnen vergelijken?

mijn hartelijke dank

greet eijgenraam

• rob

Wij hebben 4 brildragers in huis en krijgen via het VGZ door de aanvullende plus verzekering elke twee jaar een nieuwe bril incl: montuur via Hans Anders.

Zelf ben ik daar zeer tevreden over, ik heb een varifocus mijn partner en de rest hebben toto nu toe “gewone” brillen

Binnenkort gaan we er weer naar toe met z'n allen.

Marlies

• Helena

Bij Avero Achmea kun je ieder jaar 1 paar brillenglazen krijgen.

Je kunt op hun site kijken, maar ook op de site www.veltman.nl, daar kun je de vergoedingen van andere verzekeraars ook vergelijken.

• ABS

Helena schreef:

>

> Bij Avero Achmea kun je ieder jaar 1 paar brillenglazen

> krijgen.

Zitten daar nog addertjes onder het gras?

Want elk jaar een nieuwe bril dan heb je het geld voor die aanvullende verzekering er ook zo weer uit toch?

• ABS

Helena schreef:

>

> Bij Avero Achmea kun je ieder jaar 1 paar brillenglazen

> krijgen.

Alleen bij de hoogste aanvullende verzekering namelijk de Excellent!!!

En deze aanvullende verzekerig kost €19.85 per maand.

• Helena

Basisverzekering incl. aanvullende dekking Excellent komt uit tussen de

+/- E. 101,- en E. 107,- (ligt aan je leeftijd), dus als ik dat vergelijk met een heleboel andere premies, is dit vergeleken met andere dekkingen bepaald niet slecht.

• ABS

Maar hoe zit dat nou met die bril dan?

Kun je op basis van die aanvullende verzekering (excellent) echt elk jaar een nieuwe bril aanschaffen? (heb iets van - 1.75)

Want dan heb je die € 19.85 aan kosten voor de extra verzekering er zogoed al weer uit toch?

• Simon Kabelfoon

't gaat om de brillenglazen, montuur blijft dus altijd nog voor eigen rekening.

• Helena

Naar mijn idee heb je eerder nieuwe glazen nodig dan een nieuw montuur.

In ieder geval medisch gezien!

• Helena

In de voorwaarden staat dat je ieder jaar nieuwe glazen kunt krijgen.