Diabetes/ pedicure / ziektekostenverzekering

• Gerardus

Hoi iedereen,

Ik heb deze vraag ook op het prikbord van diabetes.startpagina.nl maar gezet, weet niet waar ik het beste kan plaatsen, vandaar maar op beide pagina's gedaan.

Ik heb diabetes en ga hiervoor eens in de vijf a zes weken naar een pedicure en dit kost mij iedere keer 25 euro. Mijn huidige verzekering (Agis) vergoed hier niets van.

Ik ben opzoek naar een verzerkeringsmaatschappij die dit wel vergoed daarnaast moet ook nog Fysiotherapie voor 100 % vergoed worden zonder wachtlijst.

Ben bij de Ohra tot ontdekking gekomen dat die zowel pedicure als fysio voor 100 % vergoeden, maar de premie bij hun is niet al te goedkoop te noemen. Voor twee personen komen we uit op nog net geen 300 euro op maandbasis en hier is al pakketkorting van af, aangezien we meerdere verzekeringen daar hebben lopen en er is een collectieviteitskorting van af door het werk van mijn vrouw.

Dus niet echt goedkoop, hoop dat jullie nog andere maatschappijen weten die goedkoper zijn en dit ook vergoeden?

Alvast bedankt.

• Simon Kabelfoon

Informeert u eens bij Avero-Achmea.

• Gerardus

Hoi Simon,

Ten eerste een goed uiteinde en gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Ik zal eens bij hun op de site gaan kijken.

• Simon Kabelfoon

Een alternatief kan trouwens ook nog Delta Lloyd zijn (is hetzelfde als OHRA, maar kent volgens mij wat meer aanvullende keuzes).

Met forse korting (basis 11,8 en aanvullend 12%) te vinden op www.informatieziektekosten.nl

• Gerardus

Simon,

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ziet er netjes uit Avero-Achemea, nette premie ook.

Alleen ik kan hier niets vinden over de vergoeding van de Pedicure jammer genoeg. Ik heb hun nu een mailtje gestuurd dus maar afwachten wat zij vergoeden.

Mijn vrouw en ik zijn beide ook brildragers, en dat kan bij hun zelfs 1 * per jaar vervangen worden met hun excellent pakket, ben ik ook nog nergens tegen gekomen, tot nu toe 1 * per twee jaar.

Ben benieuwd naar hun reactie omtrent de pedicure anders denk ik dat ik naar hun over ga stappen en dan gelijk de rest daar ook onder breng, alles onder 1 dak is wel zo makkelijk.

• Gerardus

Zal eens kijken bij DeltaLoyd zelf. Weet dat DeltaLoyd wel duur is.

• Gerardus

Hoi Simon,

Bij deze site: www.informatieziektekosten.nl kom ik op een premie die zelfs nog duurder is als de Ohra. 308 euro per maand zal ik hier moeten betalen.

Ben benieuwd naar de reactie van Achmea, want die hadden wel een leuke prijs en een goede dekking. Alleen maar wachten wat ze met de pedicure doen.

• Simon Kabelfoon

Gerardus,

welke dekking heb je nu (uitgerekend) bij OHRA?

• maria

http://www.diavitaal.nl/site/zorgverzekeringen/specifiekeaanvullendevergoedingen.htm

Maria

• Gerardus

Hoi Maria,

Deze bedankt voor het meedenken. Deze had ik ook bekeken, maar inclusief tandarts kom ik uit op 316,34 euro beetje erg duur.