kinderen bij man of vrouw verzekeren

• Ingrid

vraagje: mijn man en ik willen allebei bij een andere maatschappij ons laten verzekeren omdat ik bv extra kraamzorg/bevallingen/ivf belangrijk vindt en uiteraard mijn man niet, dus die wil iets minder uitgebreiden aanvullende verzekering. Maar als we kinderen krijgen bij wie moeten of kunnen die dan onder gebracht worden, bij mij of mijn man ??

• Maisy

Volgens mij mag je dat zelf kiezen. Bij sommige maatschappijen zijn kinderen ook gratis aanvullend verzekerd, met het hetzelfde pakket als de ouder. Bij andere maatschappijen betaal je ook voor kinderen premie voor de aanvullende verzekering. Het kan dus wel handig zijn, als je allebei een andere verzekering hebt, dan heb je nog wat te kiezen.

• ujukarin

Als het enige onderscheid tussen de beide verzekeringen is de vergoeding voor kraamzorg e.d., lijkt het mij haast logisch om meisjes bij de moeder, en jongens bij de vader “mee” te verzekeren. Maar in feite bestaat het meeverzekeren niet meer, dus de keus is afhankelijk van waar je je kinderen voor wilt verzekeren, zou ik zeggen.