techniekkosten.

• dirk

Hallo,

Ik wil graag een verzekering afsluiten maar zie bij de aanvullende tand dat ze voor een x-bedrag vergoedt worden, behalve techniekkosten.

Iemand enig idee wat ze hieronder verstaan en hoe hoog die zijn,en of het dus slim is uberhaupt zo'n verzekering af te sluiten.(friesland verzekeringen)

Bedankt

• Simon Kabelfoon

Tja, ik geef maar een overweging (van iemand met bepaald geen Prodent-gebit).

de meeste verzekeringen geven dekking (al dan niet inclusief techniekkosten) tot een bepaald maximum-bedrag en dan bijvoorbeeld 75%, 80% of 100% van de gemaakte kosten.

Tel de maandpremies van zo'n dekking eens bij elkaar op en vraag u af hoeveel jaar achtereen u werkelijk dat maximum bedrag dat is verzekerd gaat halen (of overschrijden).

Wanneer u een langere reeks van jaren optelt (ook de historische jaren) dan zult u zeer wel mogelijk tot de conclusie komen, dat u uw uitkeringen grotendeels zo niet geheel zelf heeft betaald.

Is dat het waard??

Voordeel van verzekeren is, dat je als het ware “reserveert” (maar dan toch weer tot een jaarlijks maximum).

Wanneer u de discipline kunt opbrengen iedere maand wat apart te zetten (i.p.v. premie betalen) is de kans erg groot, dat u minder kwijt bent dan bij verzekeren.

Ben zelf een “verzekeringsboer” in hart en nieren, maar verzekeren doe je nog steeds tegen calamiteiten.

Persoonlijk zie ik een tandartskostenverzekering met een maximum van bijvoorbeeld € 500,== niet als een calamiteitendekking.

Wanneer u meer uit wil geven aan een goede zorg verzekerting, maakt u zich dan zorgen over de juiste keuze van aanvullende dekkingen.

De basisverzekering is precies wattie zegt….. BASIS.