moeilijk kiezen

• Debbie

Hallo,

Ook ik ben druk aan het vergelijken tussen alle zorgverzekeraars.

Ben nu (nog) goed verzekerd maar ga volgend jaar de helft van de behandelkosten van 2 van mijn kinderen zelf betalen volgens het aanbod van mijn huidige verzekeraar.

Nu hebben ze allebei al een beugel dat maakt het er niet makkelijker op om een verzekeraar te vinden die direct vergoed, zonder wachtlijst….

Ook hebben ze allebei een bril maar dat hoeft van mij niet eens verzekerd te worden.

Wie kan mij helpen??

Ik ga volgend jaar (volgens aanbod) ? 136,- betalen

groetjes Debbie

• Simon Kabelfoon

Orthodontie (voor kinderen tot 18 jaar) zit zelden in de tandartsdeking, maar in de aanvullende dekking.

Wanneer er al kosten worden gemaakt (of zeer binnenkort gemaakt dienen te worden) zal geen verzekeraar u de maximaal mogelijke dekking bieden (gezondheidsvragen die beantwoord dienen te worden gaan veelal ook over orthodontie).

Delta Lloyd biedt u via een aantal collectieve mogelijkheden wel de mogelijkheid om non-select een aanvullende dekking te nemen (compleet of Comfort) waar orthodontie voor 100% tot maximaal € 2.000 of € 2.500,== verzekerd is.

Wellicht zijn er andere aanbieders die soortgelijke dekkingen non-select kunnen aanbieden, maar ken helaas niet de hele markt tot op ieder polisdetail.

• M van Dam

Simon,

Maar het is toch wel zo, dat als je b.v Comfort-pakket neemt ( icl Basis-pakket)

En er staat in de polis, dat Orthondotie(?) 100% vergoed wordt zonder maximum. Dan kan ik er toch vanuit gaan, dat het ook idd voor de volle 100% vergoed wordt?

Of zitten hier dan ook weer de z.g addertjes onder het gras?

Groet,

M van Dam

• Simon Kabelfoon

Bij DL is het comfort pakket 100% met een maximum van € 2.500,== waar u de toevoeging “zonder maximum” heeft gelezen bij deze aanvulling is mij niet bekend, maar een ongelimiteerde aanvulling bij DL kent alleen het Top-pakket (en die is NIET zonder gezondheidsvragen of wel selectief).

• M van Dam

Simon,

Ik heb het ook niet over DL maar over een andere verzekeringsmaatschappij!

En daar staat in de polis over die “comfort” aanvulling, dat ordonthie 100% vergoed wordt zonder maximum, dus was mijn vraag? Dan zitten er toch geen addertjes onder het gras? Of zie ik het verkeerd?

Gr.

• Simon Kabelfoon

Zoals u het stelt zouden er geen adders onder het gras mogen zitten, maar kan dit eerst beoordelen wanneer ik weet welke verzekeraar het betreft.

Zo zie je maar weer, de ene Comfortdekking is de andere niet, net zoals de ene Top-dekking de andere niet is.

Blijft hoe dan ook zaak inhoudelijk te vergelijken.

• M van Dam

Mag ik U mailen?

Gr.

• Simon Kabelfoon

simon@kabelfoon.nl laat maar doorkomen!

• M van Dam

Mail is onderweg Simon.

• Debbie

Hoi,

Als jullie er samen zijn uitgekomen en het is echt een goede verzekering, zouden jullie dit dan hier neer kunnen zetten of evt even naar mij mailen,

groetjes Debbie