regelmatig in het buitenland (EU)

• ABS

Mijn vriend is internationaal chauffeur en ik denk er over om alleen de Basisverzekering af te sluiten.

Maar hoe zit het dan als hem iets gebeurt tijdens zijn werk als hij in het buitenland is?

Te denken valt:

- doktersbezoek (huisarts)

- ziekenhuis

- ambulance vervoer naar plaatselijk ziekenhuis

- vervoer naar thuisland

?

Wie kan mij hier meer over vertellen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Vallen die zaken onder het Basispakket???

• Just

Misschien handig/voordelig een doorlopende zakenreis verzekering daarbij te nemen? Dan ben je relatief uitgebreid gedekt, niet alleen voor medische zaken. En anders geven de goedkoopste aanvullende pakketten al snel een uitgebreide dekking wat betreft medische kosten. Binnen EU ben je in basispakket vaak verzekerd volgens wetgeving ter plaatste (europese verzekeringskaart aanvragen bij verzekeraar). Dat kan dus minder zijn dan in NL. Spoedeisende hulp vaak gedekt tot Nederlands tarief. Binnen aanvullend pakket vaak tegen kostprijs gedekt, binnen EU.

gr Just

www.joho.nl

• Simon Kabelfoon

Informeer zeker even bij de werkgever welke regelingen die heeft lopen.

In de vervoersector zijn er verschillende overlappende dekkingen terug te vinden (in de vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering bijv. of een chauffeurs(reis)verzekering en/of een voorziening in combinatie met bijvoorbeeld de verzuimverzekering).

• ABS

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Informeer zeker even bij de werkgever welke regelingen die

> heeft lopen.

Thanks. Ik heb net zijn werkgever gebeld … en ze zijn inderdaad bezig met een collectieve verzekering en eventueel daarnaast nog een zakelijke reisverzekering (ligt nog bij de OR).

Die brief moet morgen in bij de post zitten.

Gelukkig maar (dat jij mij die tip gaf) dat ik met de werkgever heb gebeld want m'n vriend geeft natuurlijk weer niets door he …. !

> In de vervoersector zijn er verschillende overlappende

> dekkingen terug te vinden (in de

> vervoerdersaansprakelijkheidsverzekering bijv. of een

> chauffeurs(reis)verzekering en/of een voorziening in

> combinatie met bijvoorbeeld de verzuimverzekering).

• sjococo

Als transportbedrijf bij TVM verzekerd zit dit alles in verzekerd pakket van auto's. TLN biedt via TVM ook een collectieve ziektekostenverzekering aan van CZ. Aangezien chauffeurs risico lopen wat betreft rugproblemen, is fysiotherapie wel aan te raden. De keuze is echter aan U.

tanti saluti,

coen

• Simon Kabelfoon

Fysiotherapie zit in een werkgeversmodule die bij TVM kan worden geregeld.

• Simon Kabelfoon

Is niet zo vreemd hoor (dat uw man dit niet heeft gemeld wanneer hij al was geinformeerd).

“Wij” zitten nogal stevig in het vervoer om het zo te stellen en komen dit met meer dan grote regelmaat tegen.

Advies aan werkgevers in het vervoer is dan ook om partners van de chauffeurs (mede) te informeren, daar die in vrijwel alle gevallen ook de administratieve zaken thuis regelen.

Bedoel dit niet generaliserend of zo, maar is gewoon de dagelijkse praktijk.

• ABS

Het is bij hem het ene oor ingegaan … en gelijk het andere weer uit ;)

Inmiddels heb ik ook een brief van de werkgever ontvangen, haast op de laatste dag van het jaar. Dat had wat mij betreft dus ook eerder gemogen.

Het aanbod van OZ moet ergens deze week in de bus komen.

Ik ben benieuwd.