adviseur

• wim

Ik ben al een tijd bezig de zorgverzekeringen en m.n. de aanvullende verzekeringen van diverse zorgverzekeraars te vergelijken. En eerlijk gezegd kom ik er niet goed uit, tenminste: als ik ook de polisvoorwaarden vergelijk (en dat doe ik). Ik ben bang voor beruchte addertjes onder het gras welke ik nu niet kan ontdekken maar dat komt door een gebrek aan kennis.

Is er niet ergens een goede(!) onafhankelijke adviseur te vinden die mij advies kan geven. Zo ja: hoe duur is zoiets? En ook: hoe kom ik aan een goede?

Mijn woonplaats is de Hofstad.

• Simon Kabelfoon

Het merendeel van de adviseurs (zo niet alle) is niet onafhankelijk, want heeft er altijd wel een of ander belang bij.

Of is verbonden aan een zorgverzekeraar of is adviseur/bemiddelaar (zoals ik) die er belang bij heeft dat u via hem/haar een zaak doet (voor de commissie die er op zorgverzekeringen e.d. zitten).

Maar…. niet-onafhankelijk wil niet zeggen dat er niet objectief (en daar gaat het volgens mij om) geadviseerd kan worden.

Via dit prikbord zelfs helemaal voor nop.

Aan u of u daar gebruik van wilt maken en wanneer het wat langere berichtne kunnen gaan worden (al dan niet met bijlagen) wat mij betreft buiten het prikbord om per mail.

Overigens wat mij betreft geheel belangeloos, want ben hier niet actief om “zieltjes te winnen”.