Wie weet waar te vinden is welke medicijnen wel onder de
basisverzekering vallen en welke niet. Diverse zorgverzeraars
bieden namelijk ook aan om daar met een max. aanvullend
voor te verzekeren.
In principe worden alleen de medicijnen vergoed volgens het Geneesmiddelen Vergoeding Systeem (GVS).
Meer daarover (bij specifieke medicijnen) kunt u vinden op www.medicijnkosten.nl.
Goede zaak, dat er in ieder geval aanvullingen worden aangeboden op dit onderdeel.
Die (in de basisverzekering (deels) onverzekerde) kosten kunnen enorm in de papieren lopen en zoals ik dat inschat kan dat de kosten van een beetje tandarts fors te boven gaan.
http://www.medicijnkosten.nl/
daar staat wat en hoeveel er vergoed wordt
Er zijn een aantal medicijnenen waarvoor je een (kleine) eigen bijdrage moet betalen. Tenzij het lengdurig gebruik betreft. Maar de meeste noodzakelijke medicijnen worden meestal vergoed. Soms geld een eigen bijdrage bij een (duurder) merk.
Ook je huisarts of apotheker kan je er meer over vertellen.
Ik zou me er niet aanvullend voor verzekeren
Haasjehup,
blij voor je, dat je er blijkbaar weinig tot geen persoonlijke ervaring mee hebt.
De kosten juist op dit gebied overschrijden met gemak de maximale kosten die je in enig jaar kunt hebben bij tandarts en fysiotherapeut om er maar 2 te noemen (kan er nog een hele reeks achterzetten).
't Is natuurlijk “maar” een persoonlijke mening (en helaas ook ervaring van zeer nabij), maar onderschat juist dit onderdeel van de zorgverzekering niet.
't Gaat niet eens alleen om eventuele eigen bijdragen bij voorgeschreven medicijnen, maar ook de toepassing van medicijnen bij een ander ziektebeeld dan waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was (worden in de standaard-GVS-dekking dus NIET vergoed).
Tel uit je winst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?