Centraal punt

• cristie

Is er een centraal punt waar ik mij kan aanmelden dat ik van alle verzekeringsmaatschappijen een offerte krijg?

Nu moet ik bij alle bedrijven mij apart telefonisch of sommige met mail aanmelden.

• Simon Kabelfoon

Mij niet bekend, maar misschien kunt u zich bij een tussenpersoon vervoegen die gebruik maakt van een vergelijkingsprogramma zoals Rolls?? Voor zover mij bekend staan daar (vrijwel) alle zorgverzekeraars in.

Daarin kunnen zowel premies als voorwaarden worden vergeleken, dat lijkt me een stuk kortere weg, dan overal offertes opvragen en kilo's oud papier verzamelen (weinig milieuvriendelijk ook).

• lauren

Is er eigenlijk verschil tussen een zelf aangevraagde offerte en zelf alle voorwaarden van elke verzekering bekijken?

Is er een voordeel aan het aanvragen van een offerte?

• sjococo

Alleen de voorwaarden geven uitkomst. Alle folders en brochures kunt U rechtstreeks de prullenbak inkieperen, want overal staat een prachtige volzinnetje als in de mij toegestuurde VGZ-brochure: “Hoewel aan de inhoud van deze brochure de grootst mogelijke zorg is besteed, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend. Dit kan uiteraard alleen aan de verzekeringsvoorwaarden”. Dus is de conclusie gerechtvaardigd dat wat er de brochure staat niets meer dan marketinggewauwel is. VGZ blaat niets meer dan dat je vanaf 2006 bij hen goed verzekerd bent. Met inhoudloze kreten vullen ze hele folders, advertenties in bladen, kranten en op TV, net als de concurenten overigens.

tanti saluti,

coen

• Simon Kabelfoon

Hoe bedoelt u dat “is er een verschil tussen een zelf aangevraagde offerte?”

Het kan sowieso geen kwaad om zelf de voorwaarden van zorgverzekeraars te bestuderen, maar het is een heidens karwei, zeker wanneer u ze dan ook nog met elkaar wil vergelijken.

Daar zijn dan weer “instrumenten” voor zoals vergelijkingssites en het eerder door mij genoemde programma Rolls.

Het voordeel aan het opvragen van offertes is, dat u, als het goed is, meer informatie krijgt dan uit de folders e.d. waar sjococo over schrijft. Veder vult het de oud-papier-bak lekker.

• lauren

Ja het is inderdaad een heidens karwei. Ben nu Azivo en DSW aan het vergeijken en voorlopig komt het Azivo er slechter af.

Maar ik begrijp nog steeds het verschil niet tussen zelf op internet zoeken en de voorwaarden uitdraaien en een offerte aanvragen en daar dan de voorwaarden van vergelijken.

Wat is er dan anders? Je kan toch bij een offerte maar een beperkt aantal “vinkjes” zetten en krijg je toch nooit een geheel op jouw situatie gespitste offerte.

• Simon Kabelfoon

Helemaal maatwerk maken zal nergens lukken.

Er zitten altijd wel elementen in aanvullende verzekeringen die je niet wilt hebben.

Vergelijkingen op internet bieden inderdaad meestal maar beperkte mogelijkheden om te vergelijken (de vinkjes die je kunt zetten dus).

De meest complete vergelijking die ik totnogtoe heb kunnen maken is met het eerder genoemde programma Rolls.

Is overigens ook nog een hele klus, maar er is veel mee mogelijk.

Wellicht bestaan er nog betere mogelijkheden, maar die ken ik dan (nog) niet.

Azivo en DSW vergelijken heeft overigens niet heel veel zin, want die 2 lijken verdacht veel op elkaar (premies verschillen wel iets).

Ook niet zo vreemd, want Azivo en DSW werken al enigzins samen en hebben de intentie om samen te gaan fuseren.

• cristie

Met andere woorden je moet bij elek verzekering vragen om een een speciaal pakket.

Bijvoorbeeld:

tandarts

ziekenhuis vrije keuze

fysio

chiropractor

uitgebreid kno gebied

suiker patient

bril dragen

geestelijke zorg voor kinderen

geen eigen riscio

Die bij elke verzekering voor leggen en een offerte vragen.

NMou dat wordt een leuke jkus.

Ga maar een standaard brief maken en die versturen tijdens de kerstzegel actie

• Lauren

Ik weet van de fusie maar toch heb ik verschillenen gevonden die DSW interessanter maken voor mij.

Ik vraag me alleen wel af hoe het dan in de komende jaren gat verlopen als de fusie echt tot stand komt, en daar zullen we op dit moment nog niet achter komen vrees ik.