om precies te zijn tot maart 2007 kan je het aanvragen. Dus tijd genoeg om het aan te vragen.
Angela,
Wat verdien je dan bruto ?
Een netto inkomen van 1200 euro is ongeveer 1560 euro bruto; per jaar 20.217
Hierbij hoort een zorgtoeslag van 22 euro
Heb je een te hoog inkomen ingevuld
Wat de compensatie betreft (naast alle maateregelen die HJV noemde):
De kinderkorting gaat omhoog naar ruim 800 euro
Ontvang je momenteel ook al de andere heffingskortingen als alleenstaande ouder ?
Maisy,
5 miljoen beschikkingen kunnen nu eenmaal niet in één keer verzonden worden
Tevens loopt de postbezorging ook nog eens vertraging op.
Het kan best zijn dat je de beschikking na de Kerst krijgt, maar het geld al op je rekening staat.
Bericht Ministerie van Financiën - - 2005/144 -
De Belastingdienst is deze week gestart met het verzenden van de berichten Zorgtoeslag en Huurtoeslag met daarin het bedrag dat in 2006 maandelijks aan zorg- of huurtoeslag wordt uitgekeerd. Degenen die recht hebben op beide toeslagen ontvangen 2 brieven. Ruim 5 miljoen huishoudens zullen deze brieven in de maand december ontvangen van de Belastingdienst. De mensen die de aanvraagformulieren vóór begin november hebben ingestuurd krijgen eind december de eerste toeslagen op hun rekening uitbetaald.
De betalingen vinden plaats op 20 of 27 december. Indien het jaarbedrag lager is dan 60 euro wordt het in één keer in december uitbetaald en niet in maandelijkse termijnen. De 280.000 huishoudens die een vraagformulier van de Belastingdienst hebben gekregen met daarin het verzoek om ontbrekende gegevens aan te vullen en dat vóór 1 december gedaan hebben, worden meegenomen in de betaling van eind december. Mensen die later dan de deadline van 1 november, maar vóór 1 december een aanvraag indienden, ontvangen een dubbele uitbetaling van het maandbedrag in januari. Daarna geldt dat de eerste maandelijkse uitbetaling uiterlijk 8 weken na de aanvraag plaatsvindt. De toeslagen voor het jaar 2006 kunnen nog tot 1 april 2007 aangevraagd worden. De Belastingdienst heeft tot nu toe in totaal 5,3 miljoen aanvragen ontvangen voor de zorg- en huurtoeslag
Eric,
Ik zelf had hem vanmorgen al in de bus eveneens mijn moeder en de rest van de buurt bewoners waarvoor ik deze had verzorgd, van totaal 14 stuks ik weet het van 9 stuks klopt, hebben er over gebeld dat het klopt.
Ik moet toch zeggen dat ik geen enkele vertraging heb gemerkt over het uitgezetten schema door de belastingdienst.
Leuk was, die voorlopige berekeningen die jij menig maal gepaatst heb die heb ik gebruikt als ze vroegen bij benadering wat ze zouden terug krijgen en daar zat je heel , jheel, heel dicht bij in de buurt.
Voor de buurman van oma thea ook de aangifte's gemaakt, vanavond, 2004/03/02 terug 875 lekkers,
Nu nog een paar en Joop en Gerrit eten wentelteefjes met de kerst.
HJV
Hallo,
Ik heb vandaag ook die zorgtoeslag ontvangen.
9 euro nog wel, wow.
En dat met mijn netto inkomen van 730 euri per maand (en 3 kids). Dat kan lachen worden volgend jaar (moet iets meer verzekeren want 1tje heeft een beugelbekkie).
Zou er een foutje zijn gemaakt bij de bel.dienst?
Hoop dat ik die brief snel krijg zodat ik er nog wat aan kan doen, anders zie ik het toch wel somber in hoor.
Groet An
ik heb het bericht van de zorgtoeslag ook binnen en ook die van de buren in de brievenbus gekregen
foutje van de postbode ik heb 'm zelf maar even naar de buren gebracht
Vraag aan Eric
zou je voor mij uit kunnen rekenen wat wij netto ontvangen als mijn man per 1 mei 2006 in de VUT gaat
de 4,4 % inkomensafhankelijke wordt dan NIET vergoed
De totale bruto VUT uitkering is dan 2236 euro per maand incl vakantiegeld enz
Op 1 november telefonisch bij Belastingdienst Heerlen aangevraagd.
Mijn adresgegevens klopten. Formulier zou binnen 2 weken arriveren.
Op 1 december weer gebeld.
Antwoord was dat het nu 4 weken zou duren.
Vandaag 20.12.05 nog steeds niets ontvangen.
Wie reageert ?Bas schreef:
>
> Als alles goed gaat bij de belastingdienst (het zou een
> wonrder zijn) wordt het eerste deel eind december gestort,
> het wordt maandelijks overgemaakt in tegenstelling tot het
> hele bedrag ineens wat veel mensen denken.
>
> Andere opmerking. Je kunt tot 1-3-2007 nog de zorgtoeslag
> aanvragen, je krijgt die dan alleen veel later pas… je
> recht erop is nog niet verdwenen laatkomers onder ons!
R.J. Bruinse,
4,5 Miljoen betalingen zorgtoeslag en huurtoeslag
Vandaag heeft de Belastingdienst een start gemaakt met de eerste betalingen van de zorgtoeslag en de huurtoeslag. 3,8 Miljoen huishoudens hebben de zorgtoeslag voor de maand januari op hun rekening gestort gekregen. 740.000 Huishoudens ontvingen tevens de huurtoeslag voor januari 2006. In totaal zijn er ruim 4,5 miljoen betalingen gedaan.
De mensen die de aanvraagformulieren vóór begin november hebben ingestuurd en vandaag de toeslagen nog niet hebben ontvangen, kunnen op 30 december de toeslagen voor januari op hun rekening ontvangen. De zorgtoeslag en de huurtoeslag worden uitbetaald in maandelijkse termijnen. Als het jaarbedrag lager is dan 60 euro, wordt er in één keer in december uitbetaald.
Mensen die later dan de deadline van 1 november, maar vóór 1 december een aanvraag indienden, ontvangen een dubbele uitbetaling van het maandbedrag in januari. Daarna geldt dat de eerste maandelijkse uitbetaling uiterlijk 8 weken na de aanvraag plaatsvindt. De toeslagen voor het jaar 2006 kunnen nog tot 1 april 2007 aangevraagd worden.
www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFCWD2974CAAB5A5E406A91E4FE873B51DF65X2X66010X52
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?