Heeft iemand de brief over de hoogte van de zorgtoeslag al gehad? Was er nou niet beloofd, dat die voor de 20ste zou komen, omdat morgen met de uitbetaling zou worden begonnen? Komt dat met die uitbetaling wel goed?
Als alles goed gaat bij de belastingdienst (het zou een wonrder zijn) wordt het eerste deel eind december gestort, het wordt maandelijks overgemaakt in tegenstelling tot het hele bedrag ineens wat veel mensen denken.
Andere opmerking. Je kunt tot 1-3-2007 nog de zorgtoeslag aanvragen, je krijgt die dan alleen veel later pas… je recht erop is nog niet verdwenen laatkomers onder ons!
Ik heb hem vandaag gekregen en schrik niet; ik krijg 16 euro per maand!!!
Ik heb een netto-inkomen van 1200 euro per maand en ben alleenstaande moeder van een zoon van 14 jaar.
Wat moet ik doen met 16 euro?
ik betaal nu 40 euro per maand aan het ziekenfonds, dat wordt straks met aanvullende verzekering 118 euro per maand?
Hoe kan het dan dat men toch steeds blijft zeggen dat ik er in inkomen niet op achteruit ga maar eeder meer inkomen zal hebben?
Waar wordt dat geld dan vandaan gehaald? Hoe wordt dat gat van zo'n 60 euro per maand gecompenseerd?
Kan iemand mij dat uitleggen? Bedankt!
groetjes Angela
Van je inkomen nu over 2005 en over hetinkomen van 2006 zijn bepaalde heffingskortingen omhoog gegaan en bepaalde verlaagd bv,
Werkgevers/nemers gedeelte 2005 is 8.2% wordt in 2006 6.5%
AWBA premie wordt met 0.9% verlaagd
WW met 0.5%
Dit betekend dat er van je bruto loon netto meer overblijft, dit ter enige compensatie.
De fout die wordt gemaakt bij het berekenen is men vergelijkt nu zijn nominalen premie met de premie die men straks moret gaan betalen , dat er via de werkgever ook premie werd ingehouden van, 8.2% en welke nu 6.5% wordt neemt men in zijn berekening niet mee.
HJV
ik hoop het.
ik vind het alleen heel erg vervelend dat ik nu nog helemaal geen zicht heb op mijn inkomen van volgend jaar. Met mijn inkomen gaat het echt om kleine bedragen die wel heel belangrijk zijn, het is geen vetpot.
Ik snap niet dat d overheid mensen zo lang in onzekerheid laten zitten, ze hadden allang meer duidelijkheid kunnen geven. Alleen de belofte dat ik niet achteruit zal gaan is met dit kabinet niet voldoende voor mij. eerst zien dan geloven toch?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?