VGZ ervaringen?

• Cherin

Iemand ervaringen met VGZ? Is deze verzekering goed voor een gezin met kleine kinderen?

Ik zit te twijfelen tussen 3 maatschappijen.

- IZA (combi staat me een beetje tegen)

- DSW

- VGZ

Het liefst wil ik een geregelde verzekering. Geen rompslomp met rekeningen die door de brievenbus heen glijden.

Wie geeft me advies? Ik ben namelijk heel erg benieuwd :D

• marlies

Wij zitten al jaren bij het vgz en heb er nooit klachten over gehad.Door chronisch zieken in huis hebben we de hoogste aanvulling echt nodig en we hebben dan ook meteen beslist dat we bij het vgz blijven.

We gaan nu € 248,00 betalen voor twee volwassenen, de kinderen natuurlijk gratis.

Wel met luxe tandheelkunde en een zeer uitgebreide aanvullende verzekering.

Het is een smak geld maar we moeten dit jaar b.v. drie nieuwe brillen in het gezin en drie paar steunzolen, daarmee alleen al heb ik de aanvullende verzekering er al uit.

Praat ik nog niet over de tandartskosten.

We kunnen het ons gewoonweg niet permiteren om geen aanvullend pakket te nemen en ach de basisverzekering is overal zogoed als gelijk.

Ik heb b.v. een biologische tandarts en dat is bij het vgz geen probleem.

• Pierre

Zijn al 38 jaar bij VGZ particulier verzekerd.Gelukkig weinig nodig gehad.We gaan toch switchen omdat VGZ geen restitutiepolis aanbiedt.We willen zelf onze zorgverlener bepalen.We zijn bang dat bij de aanvullende verzekeringen ( en dit geldt niet alleen voor VGZ) gaande weg andere afspraken komen met een meer beperkte keuze.Je kunt dan als verzekerde niets ondernemen als men een natura polis (of een mengvorm hiervan) heeft.

• Henk

Je kunt op de site van VGZ onder zorgverleners/zorggids zo nakijken waar VGZ een contract mee heeft afgesloten. Trouwens als je via Unitedconsumers.nl je zorgverzekering collectief afsluit, word deze ook onder gebracht bij VGZ en dat scheelt behoorlijk.

Henk

• Lida O.

VGZ hebben we nu al jaren en door aanbieding van coll VGZ gaan wij daar weer naartoe. Nu met naturapolis, destijds was het particulier dus declaraties invullen. Duurde een week of 2. Zal dus niet meer zo zijn. Wilde je wat regelen dan ging dat soms wat traag maar verder alles oke. Geen klachten dus. Nooit gekke dingen meegemaakt met ze.

Groetjes, Lida.