Gevraagd: ervaringen met Menzis

• Peggy

Hallo,

Kan iemand mij zijn/haar ervaringen met Menzis vertellen. Ik sta in twijfel. Vergoeden ze echt alles want ik lees bij de tandartsaanvullig 3 dat ze alleen bepaalde behandelcodes niet vergoeden. Waar praten wij dan over. Hoe zit het met de medicijnen waar je zoveel over hoort. Als ik het een en ander zo vergelijk past Menzis het beste bij onze persoonlijke situatie maar ik vind het allemaal nogal rooskleurig overkomen.

Graag reacties van ervaringen.

• HJV

Menzis heeft 03-01-2006 een proces daar zij een jaar geleden met artsen één tweetjes maakte om medicijnen voor te schrijven die afweken en de artsen kregen een bonus.

reuma patienten waren hier van de dupe.

Ook de geschiedenis van een verz maatschappij toont hun streken en een vos verliest wel……………………………………….

HJV

• HJV

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=74217

• Maisy

Het was toch de baas van Menzis, die het meeste in zijn eigen stopte van alle zorgverzekeringsbazen? Stond pas ergens in een artikel over zakkenvullen….

• Yvette

Ja ben ook wel benieuwd, eerst was het Amicon nu Menzis.

Krijg je nu bij een kroon maar € 125,= vergoed?

Nou, dan moeten we uiteindelijk nog veel zelf betalen.

Ook al kies je voor een uitgebreidere polis.

• Beugelbekkie

Ik kies bewust voor Menzis, de dekking is uitstekend voor ons gezin, waarvan drie personen met astma, een kind dat orthodontie in d'r pakket moet hebben, twee kronen krijgt binnen een paar jaar en eentje met een brug. Bovendien zijn onze gebitten okee maar ooit zullen er wel bruggen of kronen worden geplaatst, we zijn geen 20 meer ;-)

Bij alle vragen die ik had werd ik snel, heel voorkomend en keurig geholpen…verbazingwekkend voor een verzekeringsmaatschappij! Ook de internetsite laat aan duidelijkheid niets te wensen over. En de natura-verzekering? We mogen gaan waar we willen (zie de site onder klantenservice, zorglocator.

We gaan de natura proberen dit jaar, ben het opsturen van nota's moe en wil van die rompslomp af. Mocht het niet bevallen, dan maken we er volgend jaar een restitutie van ;-)

• Helena

Mag je volgend jaar gewoon overstappen van een natura naar een restitutiepolis of moet je dan gekeurd worden?

• Beugelbekkie

Ik heb gevraagd of ik inderdaad eventueel in 2007 over zou kunnen naar restitutie en daarop heeft Menzis bevestigend geantwoord. Ik zou ook niet weten waarom níet overigens; de dekking zal tenslotte identiek zijn.

Maar het lijkt me niet dat ik zal veranderen, aangezien Menzis groot is en heel veel contracten heeft gesloten. Die zorglocator http://www.menzis.nl/web/show/id=81269 geeft precies aan waar je naartoe moet: “u kunt naar iedere …. van uw keuze”. Voor mij geldt dat voor de huisarts, orthodontist en tandarts. Voor de apotheek staat: “u kunt naar uw bestaande apotheek” en het ziekenhuis staat op de lijst ;-)

Het duurt nog wel even eer ik mijn polis heb, heb me 5 januari aangemeld via het PMA zorgcollectief dus moet nog even wachten maar ben nu feitelijk verzekerd bij Menzis.