Tandartsvergoedingen

• Vraagje

Zie door de bomen het bos niet meer. Ben al vele dagen bezig om een voor ons geschikt pakket te krijgen. Maar zie het niet meer. Wie oh wie kan uitkomst bieden?

Voor de kinderen en voor mezelf wil een zo uitgebreid mogelijke tandartspakket.

De oudste zit net in een tussen fase tussen de ene en de andere beugel.

En zelf wil ik ook een beugel (vroeger was dat niet zo normaal).

Eigenlijk kan ik tot nu toe geen verzekering vinden die dit soort kosten voor de volle 100% vergoedt. De meesten gaan tot een bepaald maximaal bedrag en dat is soms nog niet eens een kwart van de daadwerkelijke kosten.

Wie heeft al het ideale aanvullend pakket hiervoor gevonden?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties

ps: heb ook al hier op het forum gezocht

• Simon Kabelfoon

Er zijn er verschillende, zoals Delta Lloyd Top voor wat betreft de beugels van de jonkies (tot 18 jaar), maar die dekking gaat niet non-selectief en dat betekent dus toch een paar gezondheidsvragen (waarvan een specifiek over orthodontie gaat), dus of je daarvoor in aanmerking komt??

Of ONVZ Optifit (kinderen tot 18 jaar volledig) of ONVZ Topfit (orthodontie volledig).

• Vraagje

En hoe zit het met tandartskosten voor mensen boven de 18 jaar? Welke (aanvullende) verzekering vergoedt dan 100%?? Weet iemand dat?

• Simon Kabelfoon

De dekkingen zoals ik die ken kunnen wel gaan tot 100%, maar dan toch altijd nog met een maximum van bijvoorbeeld € 2.000,== per jaar (Delta Lloyd, maar erg duur, max. van € 1.500,== is al meer betaalbaar), of bijvoorbeeld ONVZ (max. € 1.365,== per jaar).

• erh

Bij de amersfoortse > 18jaar 100 % bij een Aanvuling uitgebreid (Niet in de tandartsverzekering). Ik weet niet hoe het zit met de acceptatievoorwaarden.

Ik heb ergens gelezen dat het ook mogelijk is om je aanvullende tandartsverzekeing ergens anders af te sluiten. Weet iemand of dit zo is ?

Ik heb namelijk een collectieve aanbieding maar ben niet tevreden over de orthodontievergoeding die in de tandartsverzekering zit.