Hallo allemaal,
Weet een van jullie hoe dat nu werkt ?
Ik ben net als velen van ons aan het bekijken of het aanbod dat ik van mijn verzekeraar heb ontvangen wel de beste is. Nu vraag ik me het volgende af aangezien we moeten bepalen of we volgend jaar een natura of restitutiepolis willen. Ik zelf wil uiteraard het liefst een restitutiepolis. Voordeel natuurlijk dat je naar de zorgverlener kunt waar je naar toe wilt. Deze polis houdt dus in dat je zelf de rekening dient te betalen en het zelf moet declareren bij je zorgverzekeraar. Nou ziekenhuisbed/operatie kost een hoop centen dus dat heeft niet iedereen zomaar liggen. Dus is deze polis dan alleen voor de rijkeren onder ons ?
of… mag je net als wat ik nu al bij de tandarts doe: eerst declareren en zodra het geld bij mij op de rekening staat de tandarts betalen ? Dat is natuurlijk administratief wat meer werk, maar dat valt wel mee vind ik. Heb ik er wel voor over.
Als dat namelijk zo is, dan is mijn keuze bepaald. Het lijkt er namelijk ook op dat (op de vergelijkingssites) je bij een naturapolis niet de uitgebreidste dekkingen (voor mij dan) kan kiezen. (vreemd is het niet ?) alleen restitutiepolissen hebben de gevraagde dekking.
Misschien dat de vraag al eens gesteld is hier, sorry als dat zo is.
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reactie.
Groeten,
Alice