tandartsvergoeding

• Peter

Ik heb een dochter die bij een Orthodontist loopt voor een beugel. Nu zitten we al over de maximale vergoeding van het oude stelsel en moeten dus de kosten zelf betalen. Ik neem aan dat als ik bij mijn huidige verzekering (Unive) blijf ik in het nieuwe stelsel ook zelf voor de kosten opdraai.

Wat nu als ik met een ander in zee ga: krijg ik dan weer een vergoeding of worden deze gegevens meegenomen ?

• Simon Kabelfoon

Dat ligt er een beetje aan.

Er zijn verzekeraars die zonder medische waarborgen verezkerden accepteren in bepaalde aanvullende dekkingen, waarin nog een heel behoorlijke vergoeding voor orthodontie zit.

Daar zou u dan gewoon aanspraak op kunnen maken, omdat men in die gevallen geen enkel voorbehoud maakt.

De moeite waard om in vergelijkingssites “even” na te gaan welke verzekeraars voor welke aanvullende dekkingen geen aanvullende vragen stellen (dus non-select accepteren) en dara een offerte voor op te vragen.

• maria

Om deze vraag te kunnen beantwoorden moet u de polisvoorwaarden van de andere verzekering kennen: wachttijd, geneeskundige verklaring, eigen verklaring enz.Waarschijnlijk zullen ook andere maatschappijen uw kind voor vergoeding van deze voortgezette behandelijng uitsluiten.U doet m.i. het beste om van verschillende maatschappijen een offerte met polisvoorwaarden te vragen.

Maria