Thuiswonende werkende jongere

• Thomas

Hallo!

Ik zal eerst even de situatie uitleggen:

Ik ga binnenkort weer (tijdelijk) inwonen bij mijn vader. Ik ben 21 jaar en heb een normaal inkomen, ong. 1100,- per maand. Mijn vader werkt ook normaal en zijn vriendin ook.

Nu is mijn vraag, verlies ik mijn zorgverzekering als ik bij hen in ga wonen omdat alle inkomens strax bij elkaar worden opgeteld, of ben ik gewoon zelfstandig en zelfvoorzienend??

Help mij A.U.B.

Alvast bedankt.

P.S. Wat is het nieuwe zorgestelsel toch fantastisch, ik ben blij dat ik nu nog meer geld kwijt ben! super!

• maria

Je bent volwassen, je moet je eigen broek ophouden, je hebt een inkomen, dus moet je net als iedere andere nederlander zelf je zorgverzekering betalen en je krijgt daarvoor zelf een zorgtoeslag.En dat heeft niets te maken met het feit dat je bij je ouders woont.

Maria

• Thomas

Bedankt, voor de informatie!

M.v.g. Thomas

• Jos

maar hoe zit het met de zorgtoeslag?

Jos

• Thomas

ja, want worden dan alle inkomens bij elkaar opgeteld? aangezien dat ook het feit was met die vriendin van mijn pa.

groetjes

• maria

http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagpartner/

Ik denk dat het zo zit:

Je vader heeft een toeslagpartner en dat is zijn vriendin.Daarom krijgen ze zorgtoeslag als hun gezamenlijke inkomen niet hoger is dan ongeveer 40.000 euro.Jij bent een alleenstaande en bent geen toeslagpartner van je vader of van zijn vriendin.Jij krijgt de zorgtoeslag die gebaseerd is op een maximaal eigen inkomen van ongeveer 25.000 euro.

Maar het kan wel zijn dat jouw inkomen er belastingtechnisch op vooruitgaat omdat je financieel profiteert van het inwonen. En het kan ook zijn dat het inkomen van je vader er op vooruitgaat, omdat men er van uitgaat dat jij huur betaalt..Ik denk dat je dit het beste eens kunt vragen aan de belastindeskundigen.op het belastingprikbord.

Maria

• Thomas

Wat een top info! Hier heb ik echt wat aan, bedankt!

Groetjes Thomas.