gewoon shit

• John

Nou sorry dat ik het moet zeggen, maar iedereen zit zo lief vragen te stellen over dat nieuwe zorgstelsel, ik zal eens even zeggen dat ik het hele stelsel gewoon 1 grote shitzooi vindt. Je wordt geript waar je bij staat. Ze plukken je portomonee kaal en daarna heb je geen geld meer om melk voor je kleine te kopen. het is toch te triest voor woorden !

• Berna

Wacht effe af. Misschien valt het toch mee!

• Eljo

Nee, het valt niet mee.

De premies verdubbelen gewoon, maar extra compensatie bij het salaris zal er niet inzitten!

• Maisy

Het valt mee…….voor mensen die nu zoveel verdienen dat ze een particuliere ziektekosten verzekering hebben en een paar kinderen. Het is over met het solidariteitsbeginsel….inderdaad gewoon shit!

• Erica

Mijn man verdient “veel” ( bruto +/- 34000) en dus particulier. hebben 2 kids. zelf werk ik parttime, 10 uur per week.

wij gaan er per maand 27.18 euro op ACHTERUIT. Dus Maisy, klopt niet helemaal.

maar ben het eens met het feit dat het gewoon shit is!

• Jos

Erica,

weet je zeker dat je met alles rekening hebt gehouden: nominale preemie, inkomensafhankelijke premie, belasting over de inkomensafhankelijke premie, bijdrage werkgever(s), zorgtoeslag, verhoging heffingskortingen, inhoud verzekeringspakket, eigen risico… En nou ben ik vast nog niet compleet. Ik vind het knap als je tot de cent nauwkeurig kunt berekenen wat het nieuwe zorgstelsel je kost of oplevert.

Jos

• Erica

Jos,

Ik ben uit gegaan van de aanbieding die de huidige maatschappij mij aanbiedt. Zij zeggen dat het onder dezelfde voorwaarden is als de verzekering van 2005. Voor zover ik het kan bekijken is dit ook zo.

Verhoging heffingskortingen? pfffff geen idee.wat is dat?

Maar met wat ik nu betaal per maand en wat ik volgend jaar volgens de aanbieder moet betalen kwam ik tot dit resultaat. Dat is toch waar iedereen het eerst naar kijkt?

Erica

• Erica

Oh ja Jos, zorgtoeslag krijgen wij dus niet.