aanvullende verzekering

• Sombertje

Ik betwijfel of mijn reactie van vandaag, die ik heb geplakt aan de thread van 11-11-2005 ook onder deze naam, wordt gelezen. Plaats hem daarom als nieuw onderwerp….

Dit was toen mijn vraag :

Mag een zorgverzekeraar eisen dat de partner dezelfde aanvullende verzekering neemt ?

Ik kom nu terugop deze vraag daar ik net de nieuwe polis voor 2006 met voorwaarden aanvullende verzekering CZ heb ontvangen.

Hier uit geplukt:

—————————————————————————————————————

4.1. Dezelfde aanvullende verzekering

Alle personen die bij een verzekerd gezin horen en voor een of meer aanvullende

verzekeringen in aanmerking komen, moeten bij ons voor dezelfde aanvullende verzekering aangemeld worden.

—————————————————————————————————————

Dus ondanks jullie hoopgevende antwoorden toch waar ik al bang voor was !!!

• HJV

Op de volgende site duidelijke uitleg op u vraag. bij vraag en aanbod

http://www.zorgtoets.nl/vraagantwoord.html

• Sombertje

Duidelijke uitleg ? Ben ik niet mee eens en heb verder mijn twijfels omtrent jullie objectiviteit………….

Pas na lezen van diverse items blijkt uiteindelijk dat zorgverleners bij de AV-'s tamelijk vrij zijn in hun beperkende bepalingen.

.

• maria

Blijft staan dat partners zich bij verschillende maatschappijen kunnen verzekeren.De basisverzekering is altijd dezelfde.Als je dus verschillende aanvullende verzekeringen wilt, kun je je bij verschillende maatschappijen aanmelden

Natuurlijk zijn de verzekeringsmaatschappijen vrij in hun voorwaarden, hier geldt nu eenmaal het marktprincipe. Zo is bv de premie voor de aanvullende paketten ook vaak leeftijdgerelateerd.En naarmate de paketten uitgebreider zijn, zijn ze ook duurder.

Maria

• Simon Kabelfoon

Mmmm,

Da's redelijk uitzonderlijk. Bij de meeste verzekeraars die ik ken is die keuze er dus wel.

Misschien reden temeer om overstappen te overwegen?

Welke dekkingen hebben jullie nu bij CZ?

Vergelijk die eens op www.zorgplanet.nl voor alternatieven.

• Simon Kabelfoon

Hoezo twijfels bij “jullie objectiviteit”?

Is me niet duidelijk wat je daarmee bedoelt, want bij mijn weten zijn de prikkers op dit bord juist bezig om objectieve antwoorden, misschien soms wat gekleurd door eigen opvattingen rond met name "natura of restitutie, te geven.

• Margriet

Ook bij Unive is mij dit verteld.

Het hele gezin moet in dezelfde aanvulling.

Ik wilde een hogere orthodontievergoeding en had het plan daarvoor een van ons in het hoogste pakket te verzekeren en onze zonen daarin mee te nemen.

Maar dat mag niet. Of allemaal in die hoge, of allemaal in de lagere. (aanvullend).

Blijft natuurlijk nog de optie om gewoon niet allebei bij Unive te gaan. Maar er wordt wel voor gezorgd dat dat gewoon lastig is.

Net als de wortel die ons voor de neus gehangen is dat je AV bij een ander kunt afsluiten. Dat wordt zeer ontmoedigd. Ik hoor alle reclame nog van de politici over die geweldige keuze-vrijheid die je zou krijgen.

Die bestaat alleen op papier en alleen voor de doorzetters.

Maar hij bestaat, dus waar zeur ik over?

Gr. Margriet.

• Sombertje

Misschien was mijn opmerking wat ongenuanceerd maar in deze op zich fantastische “internet tijd” met al zijn mogelijkheden, maar ook met al zijn slinkse valkuilen ben ik niet blij om een antwoord op te moeten halen op een site waar je ook de mogelijkheid hebt een zorgverzekeraar te kiezen. Het “jullie” sloeg dan ook op het voorgaande antwoord van HVJ.

Wat mij betreft sluiten we hierbij deze kleine discussie om toch maar bij het ondwerp te blijven ?

M.v.gr.

• Lies

Hallo

Ook ik heb een vraag ,in de folder van verzekeraar staan lagere bedragen dan op de polis. Zij zeggen dat de werkgever meer heeft gedaan, moet je daar in meegaan vin het raar dat alle aanvullende verzekeringen zijn duurder op de polis.

mijn dank

lies