medicijnen

• marja

Gaan alle verzekeringen werken met dezelfde medicijnenlijst die is verstrekt door het ministerie? Worden alleen de medicijnen vergoedt die op de lijst staan?

Stel je wilt een medicijn die niet op deze lijst voor komt en duurder is, krijg ik het dan tot gedeelte vergoed, die op de medicijnenlijst staat, of moet ik van dit medicijn alles zelf betalen

Is er een verzekering die een vrije keus heeft in medicijnen en die ook daadwerkelijk alles vergoed?

• Simon Kabelfoon

Alles vergoeden is misschien wat veel van het goede (het moet wel een in Nederland geregistreerd medicijn zijn), maar er bestaan wel degelijk aanvullende verzekeringen die 100% vergoeden en daarmee dus (veel) verder gaan dan de vergoedingen volgens het GVS.

Dat zit dan doorgaans in de echte TOP-dekkingen (laat u niet in de war brengen door de naam van de aanvullende dekking die verzekeraars gebruiken, maar zoek echt uit wat die dekking inhoudt).

Maximale vergoedingen vindt u o.a. in de Topfit dekking van ONVZ, de ZorgGarantTop van Delta Lloyd en zo zijn er nog wel een paar.

Het kost wat, maar dan heeft u ook wat.

Helaas geven deze 2 verzekeraars niet een non-selectieve toegang tot de beste dekkingen die zij aanbieden, dus “consumeert” u al veel zorg, dan is de kans groot, dat u daar niet voor in aanmerking komt.

U kunt vele voorwaarden overigens goed vergelijken op www.zorgplanet.nl (die u overigens ook graag een polis verkopen, maar u mag ook alleen kijken en vergelijken).

• marja

Hoi Simon, dank je voor deze snelle uitleg. Ik ben er echt mee geholpen.

Doei, Marja