tandarts

• Gijs

Is het rendabel om straks per 1 januari 2006 een aanvullende verzekering te nemen voor de tandarts?

Zo, ja, neem je dan diegene met een vergoeding voor 500 euro per jaar (premie 13,50 euro per maand) of die van 1000 euro per jaar (premie 24 euro per maand)?

Groetjes Gijs

• lukiam

Dat is toch afhankelijk van de te verwachten kosten? Ik neem wel een tandartsverzekering, 500 euro vergoeding op jaarbasis is genoeg voor mij.

Je kunt het beste even vooruit denken: welke kosten denk je te zullen maken en dan afzetten tegen de kosten van de verzekering. Sommige mensen zullen daaruit konkluderen dat ze geen verzekering willen afsluiten omdat ze evt. kosten zelf makkelijk kunnen ophoesten.

• Berna

Beste Gijs, Niemand beter dan jij weet wat je de laatste jaren aan de tandarts hebt betaald. Kijk dat eens na en beslis dan.

• maria

Voorzover ik uit de pers begrijp, is het bij het sluiten van eenaanvullende tandartsverzekering aan te raden om te informeren of en zo ja hoeveel uw verzekering betaalt aan een tandartnota als deze geen contract heeft.En ook om dit schriftelijk te laten bevestigen.Veel tandartsen hebben nl. geen contracten afgesloten met verzekeringen

Maria

• Menno

Uit mijn cijfers blijkt, dat een tandartsenverzekering voor mij niet uitkan. In het verleden was ik er wel voor verzekerd, maar ik betaalde over het jaar gerekend meer aan premie, dan dat ik bij de tandarts verspijkerde. Neem wel een electrische tandenborstel, want die reinigt veel beter en voorkomt dus gaatjes !.