brug ( tanden) plaatsen nu of in 2006

• Tim

Ik vraag me af wat aantrekkelijker is of nu al een 3 delige brug te laten plaatsen of

is het beter om af te wachten tot het nieuwe zorgsstelsel er in Jan. 2006 komt en dan een goede bijverzekering voor tandheelkunde te pakken.

momenteel zit ik gewoon in het ziekenfonds CZ met aanvullende verz. Tandarts en daar de offerte voor zo'n brug ong ? 1400.= belopen . vraag ik mij af wat gunstiger uitpakt . waar kan ik voor een onafhankelijk advies ( liefst via internet) terecht??

• Just

Kwestie van rekenen:

1) Wat dien je nu zelf aan kosten te betalen?

2) Wat wordt er vergoedt bij een uitgebreid pakket in het nieuwe stelsel (en wat kost het)

3) Even opletten dat je een pakket kiest waarvoor geen selectie (of wachttijd) van toepassing is.

Door de non-selecte acceptatie (behalve soms voor de hoogste tandarts vergoedingen) heb je inderdaad het “geluk” dat je in verband met te verwachten kosten voor komend jaar een op maat gemaakte keuze kan maken.

Alhoewel het niet de bedoeling van verzekeringen is (die zijn er voor onverwachte kosten), kan ik alleen maar aanraden: profiteer er van. (dus: volgend jaar en kies een pakket die het beste dit geval dekt).

Just

• mtb

als je nu ervoor verzekerd bent, doe het dan nu tenzij je zeker weet dat je er volgend jaar beter voor verzekerd bent.