suppletieverzekering 2e klasse

• Eva

Mijn moeder blijkt nog een suppletieverzekering te hebben (klasse 2/2B) bij VGZ.

Volgens mij is deze regeling al lange tijd achterhaald. Ik kan me niet voorstellen dat je tegenwoordig met zo'n verzekering nog alleen op kamer gelegd wordt.

Ze betaald hiervoor wel 24 euro per maand (!).

Wie kan mij wat vertellen over de zin of onzin van deze verzekering?

Eva

• Eric

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1821&i=820&t=820

• maria

Er zijn nog wel ziekenhuizen met klassekamers, dus helemaal onzin is het niet.Maar de praktijk is helaas zo, dat die kamers bij een spoedopname meestal bezet zijn en je dan toch op een meerpersoonskamer komt te liggen.En er zijn ook ziekenhuizen waar standaard op bepaalde afdelingen twee- of driepersoons kamers zijn.

Het beste is m.i. om in de ziekenhuizen in de omgeving van de woonplaats van uw moeder eens even te informeren hoe het daar is geregeld.Als je de suppletieverzekering eenmaal hebt beëindigd, kun je hem meestal niet weer opnieuw afsluiten.

Maria

• pierre

heb zelf al jaren zo'n klassenverzekering bij VGZ.Kost in de nieuwe polis € 8,10.

Kies voor een restitutiepolis.Helaas biedt VGZ die niet aan.Dus dat is een probleem.

• Lies

Hallo Eva

Heb net een brief gekregen van VGZ daar staat in dat; vanaf 1 januari 2006 mogen ziekenhuizen geen tarieven voor klassenverpleging meer in rekening brengen. misschien heb je moeder ook een brief gehad.

groetjes Lies